Dagen kunde varit bättre

Idag går dagen inte att beskriva med ett ord, det får helt enkelt blir tre stycken idag. Valet blir: Kunde varit bättre.

Tisdag idag, jag har lite svårt för tisdagar. Det är dagen efter måndag, man måste vända tillbaka dygnet som man alltid lyckas vända totalt på helgen. Tisdagar är helt enkelt en dag då jag ofta är trött och har svårt att koncentrera mig.
Denna dag har inte varit lika extrem som vissa andra tisdagar har varit. Kanske är det för att dagen startade ganska bra. Klockan 7.50 var jag i Lundbystrand 2 för att ha idrottslektion. Innebandy var det denna gång. Jag blev faktiskt ganska pigg av att ha idrott på morgonen. Kanske ska införa en promenad innan skolan så jag vaknar till liv lite.
Efter idrotten var det dags för matte. Det var 6 veckor sedan jag hade matte sist så jag kan inte påstå att jag var laddad för en lektion. Allt jag lärt mig har liksom försvunnit ur huvudet.
Väl inne i lektionssalen berättade läraren att hon glömt proven i Torslanda. Vi skulle bara gå igenom ett omprov för att repetera allt. Måste faktiskt erkänna att en hel lektion med bara repetion var precis vad min hjärna behövde.

Den sista lektionen för dagen var Klimatkampen. Det är den lektionen som vi håller på med grupparbetet om hur vi ska minska på utsläppen, och sänka energiåtgången.
Min grupp har legat bra till hela tiden. Det har alltid sett bra ut tidsmässig, men nu tvekar jag faktiskt.
Idag kom killarna i gruppen på att jag och Carro skulle skriva ett tävlingsbidrag. Vi hade redan innan bestämt att inte lämna in något speciellt tävlingsbridrag eftersom det inte var ett måste, och vi kan inte vinna hur vi än gör. Men men, nu vet jag och Carro i alla fall vad som ska göras på lektionen imorgon. Det känns faktiskt ganska härligt att ha något att göra, för att bara sitta av 3h & 20 minuter känns inte bra.
Så imorgon kommer jag helt enkelt jobba på lektionen, för första gången på hur länge som helst...

Imorgon har jag dessutom nationellt prov i tyska. Det är någon jag inte ser fram emot. Skulle egentligem ha pluggat grammatik nu, men jag har haft annat för mig.
Just nu är jag trött, ögonlocken faller längre och längre ner. Nackdelen är bara att jag inte kan gå å lägga mig nu för då kommer jag vakna klockan 11 ikväll och vara jättepigg. Kanske är det dags att gå ut på en promenad i en timma.
Jag älskar att gå rundan i skogen, helt själv, bara jag och min mp3. Det är så gött att bara gå å tänka på allt och lite till.




Imorgon ska jag träffa min Sofia. Sheet det var ju jättelänge sedan sist. å snart åker du iväg igen :(
Jag har saknat dig jättemycket gumman. Du vet inte hur mycket du betyder för mig. Du är mitt allt, förlorar jag dig förlorar jag allt.



Nu är det dags för mig att ta en promenad. När jag kommer tillbaka är det dags att plugga lite grammatik. Sedan är det sängen som väntar, kommer somna direkt^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0