75-års kalas, kusinbarn, skolan, träning

Ännu en lång dag börjar lida mot sitt slut.
Jag är trött som ett svin, orkar egentligen inte hålla ögonen öppna....

Dagen har varit mycket lång... Väckarklockan ringde redan 5.20 (40 minuter tidigare än den brukar). Jag hade tänkt att ta lite extra lugnt i morse, men är man van vid att göra sig klar på 15 minuter så blir det bara konstigt att helt plötsligt ha en hel timma på sig...
Jag fick duschat, satt på mig kläder, sminkat mig, ätit frukost, bäddad sängen, packat skolväskan och borsta tänderna på 20 minuter.
5.40 satt jag alltså på min säng och funderade vad jag skulle göra innan det var dags att gå till bussen. Eftersom jag var trött så la jag mig på sängen med en varm filt över mig. Hade tänkt att sova lite, men jag kunde inte somna. Istället så låg jag bara och tog det lugnt. Snacka om härligt!
På väg till skolan så kommer sjävklart några sms från mina klasskamrater som inte har någon aning om vart vi ska vara( det kanske inte är så lätt när man byter schema varje vecka och det finns 3 olika byggnader, en inne på volvo området en utanför tk-porten och lindholmen, att vara på).
I skolan var det först föreläsning (som jag skrev om i ett tidigare inlägg) sedan lunch (drog till stan för att köpa en blomma till mormor) och sist religion.
Skoldagen gick faktiskt ganska fort.
Efter skolan så var det bara att hoppa på första bästa buss till mormor och morfar.
När jag gick från busshållplatsen i Nol så kom massa gamla minnen fram. Glad glad! :D

Hos mormor och morfar fanns en del av släkten. Jag träffat mitt nyaste kusinbarn, Maximilian som bara är 16 dagar gammal. Så söt <3
I februari kommer nästa kusinbarn :D

Anledningen till att jag åkte till mormor och morfar var för att gratta mormor som fyllde 75.
Det bjöds på smörgåstårta (men jag ville inte ha) samt massa saker som jag bakat (var inte sugen på det heller). När pappa sa vid kvart över sju att han skulle åka hemåt så var jag snabb att hänga på.
Jag ville till träningen. Om det inte hade varit träning så hade jag stannat en stund till.

Okej, att sitta och titta på en träning som man egentligen kunde varit med på sög mycket! Hade jag vetat att jag skulle kunna vara i idrottshallen vid den tiden jag kom så hade jag kunnat vara med en liten stund... Suck!
Fick beställt klubba och snackat lite.  Men det känns fortfarande surt att jag inte var med och tränade. Får väl ta igen det imorgon med en cykeltur...

Imorgon hade jag egentligen planer på att stanna kvar i stan för att köpa en ny väska, men det blir nog inte så. Jag har kommit hem efter 21.00 tre dagar den här veckan, så att åka direkt hem efter skolan känns inte helt fel.
Köpa väska kan jag göra en annan dag. Den jag har fungerar ett tag till i alla fall...
Så imorgon blir det nog att jag åker direkt hem efter skolan och ger mig ut på en cykeltur direkt när jag kommer hem. Ska bli gött att träna :P

Att fortsätta det här inlägget känns helt meningslöst. Jag har egentligen ganska mycket som jag skulle vilja om, men det känns lite viktigare att gå och sova...
Det finns ju trots allt en del saker som måste göras innan jag går och lägger mig; packa skolväskan, sätta datorn på laddning, svara på alla sms som skickats till mitt comviq-nummer och ta hand om min mage som gör ont.
Inatt funderar jag på att kanske sätta mobilen på ljudlöst och utan vibrator... Då kanske man kan sova en hel natt utan att någon stör genom ett sms, men samtidigt vill jag vara kontaktbar om någon av mina kompisar vill/behöver prata.

Hmm... Det får nog bli som vanlig, dvs att jag sover med mobilen i handen. Då är det mycket lättare att svara på sms och liknade...
Haha, normalt eller hur??

Dags att logga ut härifrån och sätta datorn på laddning innan den dör.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0