Dags för reparation...

På måndag så måste min dator lämnas in. Jag har tröttnat på att den inte fungerar som den ska... Skärmen håller på att blinka, knapparna fungerar inte, en lucka har gått sönder och sista men inte minst knapparna ramlar av!
Helt sjukt. Igår när jag kom till skolan så och öppnade locket på datorn så flög escape knappen iväg. Jättekul...! Och att sätta tillbaka den fungerade inte. Trodde att det var alla problem för dagen, men inte var de det... Efter ungefär en timme så började internet att krångla. Det stod att det inte fanns några nätverk i närheten. Mig går det fan inte att lura! Hur många nätverk finns det inte på Volvo liksom. Man brukar alltid ha minst 10 att välja att koppla upp sig på...
Men igår hittade alltså min dator inga...
Reparerade först nätverksanslutningarna, men de fungerade inte ändå... Startade om datorn, men de fungerade inte heller... Stängde av och satte på radiofunktionerna, menmin dator ville inte att jag skulle få internet...
Efter kanske en timme till så började det helt utan anledning att fungera igen. Kontsigt :S
JAg tyckte att datorn hade krånglat lite för mycket på samma dag, men det tyckte den själv tydligen inte. Problemen bara fortsatte...
Hemma så fick jag inget internet, fläkten slutade att fungera och skärmen blev helt svart (ja, datorn var igång). När jag löst de problemen så började musplattan att krångla. När det hände så hade jag lust att ge upp, men det kom upp en ruta med uppdateringar som datorn ville att jag skulle installera men det ville inte jag.
Om jag installerar uppdateringarna så kommer datorn krascha och det har jag inte lust med nu, måste tömma den först sedan så bryr jag mig inte ett skit...


Under resten av dagen så kommer jag alltså sitta ensam i mitt rum och pilla med datorn.
Visst vill jag att den ska bli lagad, men jag trivs med den så bra nu. Alla mina program (som jag egentligen inte får ha på datorn) kommer försvinna, vilket betyder att jag måste ladda ner allt igen :(

Suck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0