Fortsätta blogga

Jag har nu bestämt mig för att fortsätta mitt bloggande, men kanske inte lika ofta som jag gjort innan. Jag tycker att det känns fel att inte skriva något inlägg varje dag. Vet inte varför jag känner så...

Idag har jag inte gjort så mycket. Eller jo det har jag ju egentligen gjort... Jag, mamma och pappa var och köpte en ny säng till mig. Min gamla (ett år gammal) gav jag till min lillebror.

Mamma trodde minst att alla skulle få damm allergi efter att jag börjat röja i mitt rum, men vad hon inte visste var att jag städade bakom sängen för bara någon vecka sedan. Haha, där fick ni allt.
Jag kan faktiskt städa och ha det fin, när jag vill^^.
Just nu står det alltså en 120 säng istället för min gamla 105. Att fixa sängen gick fort, men att fixa allt annat gick åt helvete...
Fast det kunde varit värre....
Under min säng har jag en låda med massa saker. Där rensade jag lite för att kunna få ner lite till. Jag behövde få bort alla gamla kollegieblock från ettan. Nu när tvåan börjar på torsdag så vill jag inte ha massa onödiga block framme.

I min låda under sängen så låg alla mina Volvo Penta t-shirtar. Det låg 15 stycken i en påse, en har jag dessutom i min garderob (man fick en tröja varje dag man var på gymmet, så det är ju bara att räkna ut hur mycket jag tränade under min praktik:P ) Men att ha de tröjorna under sängen tyckte jag kändes helt onödigt. I min garderob får de inte plats, men det måste ju finnas plats någon annanstans.
Egentligen så är de alldeles för stora, men det är härligt att bara sätta på sig en stor tröja när man vaknar.
Förutom saker i lådan så låg det även lite andra saker under sängen. Jag har en väska full med andra väskor, klubbfodral och lite annat som just nu ligger på mitt golv. Jag har inte hunnit att lägga tillbaka den ännu. Har inte besämt vart den ska ligga... Haha, vaddå beslutsångest??

Jag har även hunnit baka lite saker. Det blev lite kokoskakor. Eftersom man bara använde äggulorna till det så hade jag några äggvitor över... Istället för att slänga de så gjorde jag maränger.
Nu har jag snart fyllt frysen igen. Det betyder att jag inte kan baka på ett tag :(

Är du sugen på en fika så ta en sväng hem till mig ;)


Imorgon ska jag och mamma hälsa på min syssling (typ en månad gammal eller nått sånt). Sedan så blir det lite andra ärenden.
Jag var helt säker på att det var imorgon jag skulle till sjukgymnasten, men det var tydligen på tisdag. Det är bra att mamma skriver upp sånt. Mitt minne sviker mig ibland...
På kvällen så startar innebandyn igen. Jag får inte träna, men ska dit ändå. Mig slipper de inte^^
Jag kommer befinna mig i hallen när mitt lag tränar trots att jag själv inte kommer få träna innebandy på ett tag...
Annars så tror jag inte det händer något mer imorgon.

Det här blogginlägget får avslutas med ett citat som går att funderas på...

Alla vill leva längre, men ingen vill bli gammal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0