Min fredag och Jenny 17 år!

Egentligen så har jag inte alls lust att skriva något inlägg, men eftersom jag igår lovade att skriva ett så får jag göra det nu...

Gårdagen var slapp, mycket slapp!

Väckarklockan ringde 5.50. Jag var för trött för att orka bry mig om hur jag såg ut. Sminket satt kvar från dagen innan så det behövde jag inte tänka på och kläderna låg på skrivbordet så det var bara att hoppa i dem och fixa klart det sista innan det var dags att gå till bussen.
Jag hade sett fram emot en bussresa med musik i öronen, men det gick inte så bra när min mp3 dog innan jag hunnit gå på bussen... Suck!

Enligt schemat så skulle jag ha engelska på morgonen, men så blev det inte. När jag kom till skolan så möttes jag av både glada och lite mindre glada klasskamrater som sa att lektionen var inställd. Läraren hade skickat ett mail klockan 6.40. Liksom hur många hinner logga in på it's learning och läsa mail innan man åker till skolan??
Hade inte alls någon lust att bara sitta i skolan och vänta på att religionslektionen skulle börja 4 timmar senare.
När jag gick ut ur klassrummet så mötte jag religionsläraren. Tänkte inte så mycket på saken... Gick runt i skolan en stund för att leta efter Carro, men hon hade inte kommit....
Gick tillbaka till klassrummet och såg då att religionsläraren gjort klart allt för att ha lektion med oss. Alla satt som frågetecken...
Läraren hade kollat schemat för några dagar sedan och då stod det att vi skulle ha religion på morgonen, men det ändrades under veckan så lektionen skulle vara på eftermiddagen istället...
Men eftersom alla ändå var i skolan och läraren var laddad för att ha lektion på morgonen så hade vi det istället.
På lektionen så skulle det skrivas en essä, och när det var klar fick man gå hem.
Vi satt först i grupper och pratade lite, sedan blev det en liten rast.
Vid nio-tiden så började alla skriva på arbetet. Ungeföär 1½ timma senare så var jag klar. Det blev ett arbete på 5 sidor.  Blev nöjd med det!
När arbetet var inlämnat så drog jag hem.

Väl hemma la jag mig i sängen och sov lite ( var sjukt trött). Vid tre-tiden så drog jag till Jenny för att fira henne. Vi hade sjukt kul. Vi har så många minnen tillsammans som vi aldrig kommer glömma.
Det som båda minns bäst var när jag bara kastade ur mig en mening utan att tänka... Kan berätta...

Det var i nionde klass på en musiklektion. Vi skulle spela instrument och Jenny fick äran att spela gitarr. Efter mycket om och men så sa Jenny: Jag suger fan på det här.  Mitt svar blev då: Man suger på det man vill suga på.
Behöver jag säga att vi höll på att dö av skratt?
Okej, kanske inte så jäkla moget, men det var sjukt kul då. Än idag så skrattar vi åt dethär.

Jag och Jenny har våra sjuka minnen tillsammans. Vi kommer aldrig bli vuxna^^


När jag kom hem så var jag trött och orkade inte med någonting. Jag fick skrivit ett litet inlägg, men det var inte mycket att hänga i granen...
Somnade runt halv ett. SKÖNT att somna tidigt! :)

Imorse när jag vaknade så ville jag inte lämna sängen. Jag orkade inte. Klockan var ändå 11...
Istället för att gå upp så startade jag datorn och la den bredvid mig. Sedan låg jag och surfade runt tills batteriet tog slut 1 timme och 20 minuter senare... Då kände jag att det kanske var dags att gå upp...
Det första jag gjorde var att sätta igång och baka. Det blev kärleksmums och kokoskakor.
Vid ett så ringde Jenny, som för övrigt fyller 17 idag :D, och frågade om jag ville komma till henne idag med. Tratt, Kleven och Alex var där...
Självklart att jag ville det :D.
Dagens present till henne blev de nybakade kärleksmumsen. Snacka om att hon blev förvånad när hon fick paket av mig idag också :P

Jagg, Tratt, Kleven, Alex och Jenny hade kul. Vi sköt med luftpistoler, tittade på gamla bilder, tjötade och lite sånt. Det var mycket roligt.
Vid sju så drog Tratt, Kleven och Alex hem, men jag stannade kvar...
Fick följa med till stallet för att ta in Jennys häst...Tro det eller ej, men jag tog faktiskt ta in hästen (Jenny tog in en annan samtidigt). Så nu har jag handskats med hästar för flera år framöver...
Sedan åkte vi hem och tittade lite på tv... och i skolkatalogen... Vi ville ta reda på lite namn på några killar^^

Nu sitter jag här i min säng. Klockan är snart tolv och jag har jätteont i huvudet... och inte blir det bättre när jag tittar på mitt golv och skrivbord... Imorgon är det nog dags för mig att städa lite. Okej det ser inte jätte hemskt ut, men det ligger några väskor och lite kläder på golvet. Kläderna ska till tvätten och väskorna ska läggas bort. På mitt skrivbord så ligger det mer kläder, men de ska in i garderoben. Det finns även lite skolsaker som ska plockas bort...
Förhoppningsvis så går det snabbt att fixa rummet imorgon... Eller så gör jag det idag innan jag går ocg lägger mig...

Imorgon kanske jag ska måla stolen också...
Hmm... kanske kan fråga pappa istället^^

Nää, nu är det dags att titta lite på tv. Det började precis en film som verkar bra.

GRATTIS JENNY!!! (och lycka till på tävlingen imorgon!)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0