Min måndag

Godkväll!
Snart har hela måndag passerat. Jag har hunnit med en del saker tackvare att jag började 13.30 men vaknade tidigt.
Som du kan läsa i det förra inlägget så hann jag med en del saker innan jag åkte till skolan. På min "lista" så hann jag med allt förutom att flytta över filmerna. Orkade inte gå och hämta min hårddisk som låg i vardagsrummet. Haha, nej jag är inte alls lat^^

Min enda lektion för dagen skulle spenderas på utställningen "Gud har 99 namn" i Gårda. Utställningen handlade om värdsreligionerna. Kan inte påstå att jag tyckte det var kul... Kanske man måste vara lite intresserad av religion för att tycka om det... Men det var bara att bita ihop och ta in så mycket som möjligt. På fredag så ska det skrivas ett arbete om utställningen.

Hemma så var mormor, morfar, Martina (kusin från Ljusdal) och hennes kille på besök. Det blev lite tjöt runt köksbordet. Mormor fick lagat mina Volvokläder som gått sönder. Kan inte någon designa nya? De är så grymt fula!

Sedan blev det dags för träning. Egentligen så skulle jag varit hemma för att plugga engelska, men att missa en träning till kändes inte bra. Så jag gick dit ändå.
Fick tränat lite på egen hand. Provade på att springa en del. Det fungerade jättebra. Jag sprang runt i hallen i ungefär 15 minuter innan jag slutade. Foten kändes hur bra som helst trots att den var otejpad. Även nu nästan tre timmar senare så känns den bra.
Snart är jag nog tillbaka på planen :D

Nu har klockan hunnit passera elva och jag ska snart gå och lägga mig. Även imorgon är det sovmorgon. 9.40 ska jag befinna mig i Lundbystrand 1 för att ha idrott. Jag få inte vara med  på det som klassen gör (har sjukintyg/läkarintyg) utan istället blir det rehab för mig. När jag snackade med min idrottslärare förra veckan så sa han att det räckte att jag gick dit och gjorde mitt rehab program för att få närvaro. Jag behövde inte vara ombytt om jag inte ville. Snacka om soft!
Nackdelen är bara att jag kommer behöva släpa med mig min balansplatta till skolan...

Sista lektionen imorgon är engelska. Då är det glosförhör och förhör på uppgifterna som skulle vara klara... Jag får plugga på det imorgon...

Så här ser resten av min vecka ut:
Tisdag: Engelska läxa (27 glosor och uppgifter)
Onsdag: Fotografering med innebandyn (?)
Torsdag: Matte C prov, titta på innebandymatch
Fredag: Engelska arbetet ska vara klart, Skriva religionsarbetet.

Än så länge så är det kanske inte så mycket, men jag har en känsla att det kommer fyllas på med mera saker :S
Jag som hade hoppats på en mjukstart i skolan, men så blev det inte. Det var verkligen att sätta igång alla batterier på en gång. Här går inte det inte att gå på halvfart.

Nu är det dags för mig att börja planera morgondagen. Undra vad det blir för väder... Kjol eller jeans? Jacka eller t-shirt? Det jobbigaste på morgonen är alltid att välja kläder... Klädproblemet får jag lösa imorgon när jag ser hur vädret ser ut.
Att göra innan jag går och lägger mig är att packa ner engelskaboken och sätta datorn på laddning.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0