Orientering, shopping, sjukgymnastik, plugg och cykelrunda

Orienteringen gick mycket bra. Jag och Carro gick tillsammans och vi är grymma. Det var inte så jobbigt, men imorse så tänkte jag inte alls på att det var orientering så jag satte på mig mina vanliga skor... Det var inte så härligt att gå 6 km i dem, speciellt inte i skogen där det var pisseblött... Snacka om att jag hade ont i fötterna efter.

Jag slutade skolan en timma innan det var tänkt, så jag hade tid över innan det var dags för sjukgymnastiken. Tog bussen från Volvo området till hjalmar för att slösa tid... Jag gick runt i lite olika affärer. Jag fick tag i ett linne och ett par jeans. Nöjd! :)

I Kungälv så mötte jag mamma. Båda skulle till sjukgymnastiken...
Jag fick inga nya saker att göra, eftersom min fot klarade hela träningen igår så är den bra nu. Jag behöver alltså inte gå på sjukgymnastik mer, men självklart så måste jag fortsätta bygga upp foten ett tag till, men det fungerar att göra parallellt med innebandyn.
Äntligen är jag tillbaka på riktigt. I början kommer jag få ta det lite lugnt och låta foten vänja sig, men det lär nog inte ta så lång tid...
Det tog alltså nästan exakt en månad för min fot att bli helt bra! Snacka om att jag har kämpat som ett svin för att bli träningsklar så fort som möjligt. Visst har det inte alltid varit så lätt och jag har flera gånger varit nära på att ge upp. Nu hoppas jag att tiden med skadan är över... Men enligt sjukgymnasten så får jag räkna med att den kommer stukas flera gånger i mitt liv, pga de två kraftigt uttänjda ledbanden i fotleden. Som tur är så vet jag hur jag ska bygga upp den från grunden. 

Efter sjukgymnastiken så åkte jag hem och pluggade lite engelska. Hade lite att göra... Blev klar med allt efter ungefär en timme. Skönt att ha klart allt. Imorgon så är det formodligen glosförhöret som inte blev av i fredags. Sedan så ska vi nog börja läsa en bok också, för en uppgift som man skulle göra var att läsa igenom en sida om hur man skriver en bokrapport. En ganska slapp lektion kanske?? Det återstår att se imorgon...

När engelskan var klar så bytte jag om till träningskläder för att träna lite. Det blev en cykelrunda på 1.6 mil. Medelhastigheten blev 33.2 km/h, så det var ett ganska bra tempo för mig... 
Väl hemma igen så skakade benen värre än värst... Jag var så jäkla trött. 
Gick in i en dusch och bara kopplade av, härligt. 

Och nu en timme senare så sitter jag här framför datorn och skriva det här inlägget för att sedan kunna gå och lägga mig. Jag är trött som ett svin, men att gå och lägga mig utan att blogga är inte att tänka på... Jag kan inte somna om jag gör så...

Imorgon är det skolan 8.00-15.30.
18.00 ska jag på möte med innebandyskolan i Mimers hus, så efter skolan kommer det finnas lite tid till stan. Lönen kommer dessutom imorgon så det kan inte bli bättre^^

Nu håller jag på att somna, så det är bäst att avsluta inlägget och gå och lägga mig istället...

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0