Syssling, träning och bak...

Min dag har varit ganska lugn...
Vaknade klockan elva och var utvilad. För första gången på länge så kände jag mig pigg när jag vaknade. Vid sex tiden i morse så fick jag ett sms... Läste det, vände mig om och sov vidare. Det är inte så ofta jag kan somna om när jag blir väckt, men idag lyckades jag mycket bra med det. Kanske var det för att jag var uppe sent i natt. Loggade ut från msn vi 2 och sedan tittade jag  på tv en stund innan mina ögon slöts.

Att välja kläder var ett helvete. Jag visste inte vad jag ville ha.... Det slutade i alla fall med att jag tog fram en kjol och en t-shirt... Lagom slappt och bra :)
Nästa problem var frukosten. Jag var inte sugen på något. Hade lust att strunta i att äta... Efter mycket om och men så tog jag en macka med ost och gick in i mitt rum för att bädda sängen. Ja, jag bäddade medan jag åt...

När jag gjort mig klar så drog jag och mamma iväg till min syssling. En ganska nyfödd syssling dessutom, en månad gammal.


Här är jag och syssling Johan.


Så underbart att sitta vid bordet med plutten i knät.

En sån underbar liten krabat. Jag gick runt med honom på armen eller axeln jätte länge. Jag bara älskar små barn. Jag älskar att hålla på att pyssla om och gosa med barn. Såååå mysigt. Den här lille parveln var bara för goo.

Väl hemma igen så hann jag inte så mycket innan det var dags att åka till träningen. Det blev mest lite bloggläsande och tittar på lite olika hemsidor... 

Vid kvart i sex tog jag bussen till träningen.
Jag hatar att vara skadad. Att titta på är jobbigt. Jag vill vara med på planen!! Jag blir så jälva trött på allt. Det ska fan inte ta 7 måndader innan man får reda på vad som hade/är skadat i foten.
Nu är det bara att börja om på nytt.

Men, jag tror inte det kommer ta så lång tid innan jag är tillbaka... Med hjälp av sjukgymnastiken så har foten på bara en vecka blivit mycket bättre. Nu kan jag göra tåhävningar utan att det gör ont. Det har jag aldrig kunnat göra sedan skadan. Så det känns positivt faktiskt.

Jag gick lite tidigare från träningen. Brorsan var i kungälv, så han frågade om jag kunde tänka mig att åka hem lite tidigare, så mamma slapp åka in igen för att hämta mig. Självklart så sa jag att det gick bra, trots att jag egentligen hade velat stannat på träningen.



JAG VILL OCKSÅ TRÄNA!!!

Väl hemma så ville jag baka något. Mamma sa att det inte behövdes... Sedan så började vi tjafsa lite om inlägg. Sjukgymnasten ville att jag skulle skaffa inlägg för att belasta foten på ett annat, bättre, sätt.
Men jag vill inte ha några inlägg!
Jag sa till mamma att det är onödigt att lägga ut pengar på något som jag ALDRIG kommer använda.
Jag höll på att gnälla som fan på henne... Tillslut så orkade jag inte mer...
Bara för att jävlas så bakade jag massa saker...
Det blev:
* en limepaj
* en kladdkaka
* 2 sockerkakor

Hur det blir med de där jävla inläggen vet jag inte. Jag skiter i vilket... Jag kommer inte använda dem, dne saken är klar.



Imorgon ska jag till sjukgymnasten. Om foten ser och känns bra så kommer jag få andra övningnar. Och jag kan säga redan idag att de kommer behövas andra övningar. Nu klarar min fot av belastningar :)

Vad som händer resten av morgondagen vet jag inte. Helst så hoppas jag att det inte händer någonting. Vill inte göra något. Skolan börjar på torsag och jag är inte redo. Jag vill fan inte gå dit. Jag orkar inte just nu.
HELVETE!

Nu ska jag fan inte klaga mer för dagen...
Det är bäst att sluta detta inlägg nu innan jag har förpestat hela världen med mina klagomål...

/ Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0