Torsdag 7/8

Hej hej...

Min dag har bjudit på både positiva och negativa saker...

Jag ska förklara lite...

Inatt när jag försökte sova så gick det inte. Jag låg i sängen och vred mig. Det fungerade inte att sova... Ena stunden var det för varmt, sedan för kallt. Kuddarna var inte bekväma så de slängdes ner på golvet. Klockan på väggen tickade, vilket störde mig enormt mycket...
Jag kan rabbla upp hur mycket som helst som störde mig inatt... Tillslut när klockan passerat halv fem så somnade jag...
SKÖNT! i alla fall fram till väckarklockan ringde vid halv sju. Jag fick alltså ungefär två timmars sömn...
Trött som fan var jag när jag skulle gå upp... Låg kvar en liten stund i sängen för att vakna till liv... Tio i sju så lämnade jag sängen för att sätta på mig kläder och sminka mig. Jag hade egentligen planerat att duscha, men tiden rann liksom iväg, så om jag hade gjort de så skulle jag inte hinna något annat.
Fick stressa på slutet. Precis innan jag skulle gå till bussen så kom jag på att jag inte ätit någon frukost. Det fick bli ett äpple på väg till bussen.
Jag satt i busskuren mellan 7.27 och 7.50. Det kom ingen bussjävel :@
Tänkte först gått hem och frågat mamma om hon kunde kört mig till skolan, men brorsan hade lånat bilen... Till slut så ringde jag pappa som fick komma hem från jobbet för att hämta mig och mamma. Sedan körde jag och mamma tillbaka honom till jobbet och efter det bar det av mot Volvo Torslanda TK-porten.
Jag kom till skolan vid tio i nio och möttes av massa glada personer och lärare. Det var riktigt trevligt att komma dit när alla var så glada. Visst var de flesa trötta också, men vem var inte det??
Vi började skoldagen med mentorstid. Det var genomgång av lite allt möjligt.. mobillista som skulle fyllas i, kolla adress mm mm... En ganska slapp lektion helt enkelt :)
Vi hade inte så mycket att göra så lektioen tog slut redan 10.15 (istället för 11.20), så det blev en lååång lunch.

Jag, Carro och Adam spenderade en stund i uppehållsrummet... Såhär slutade det för mig:


Haha, en liten tupplur alltså :P

Enligt schemat så skulle den andra lektionen vara Engelska B, men det blev istället Matte C.
Vi hade först lite genomgång och sedan var det bara att räkna på. Det fanns vissa speciella tal som skulle göras under lektionen. När man var klar med dessa så fick man gå hem...
Jag lämnade skolan klockan 13.56 (istället för 15.30) med ett leende på läpparna. Dagen hade varit så jäkla go. En bra start på skolan helt enkelt.

På bussen hem så träffade jag en gammal fotollskompis. Vi satt och tjötade till Ytterby där hon hoppade av. En trevlig pratstund :)
Väl hemma, 15.30, så var jag helt slut. Jag gick direkt in i mitt rum och la jackan och väskan på sängen. Sedan gick jag till vardagsrummet, satte på tv:n och la mig i soffan. För att vara säker på att hinna till träningen så satte jag även alarm på mobilen.
Det tog inte så lång tid innan jag somnade :) SKÖNT!
När klockan blivit 17.15 så ringde alarmet på mobilen.. Det var bara att stiga upp och gå och packa väskan.
17.35 så gick jag till bussen utan middag i magen :S

På träningen så gjorde jag inte så mycket nytta... Fick gjort halva rehabprogrammet. Kvar att göra idag är 5-10 minuter på balansplattan... men det får jag göra om några timmar...

Jag vill vara tillbaka på planen nu. Det är så jävla jobbigt att varje gång titta på. Även om jag inte visar det så tycker jag att det är jobbigt. Jag kan inte förklara...

En positiv sak är att foten bara blir bättre och bättre. Så här bra som den är nu har den aldrig varit sedan den skadades... Jag är snart tillbaka på planen. Snacka om att jag längtar... Men fan vad mycket jag har att ta igen...   Jag har tappat allt och lite till :(



Imorgon så är det fredag och ännu en dag i skolan väntas...
8.00-11.20    Engelska B
11.20-12.10  Lunch
12.10-15.30  Ind prod

Sedan är det hem för att vara med Emmsi-pemmsi (min älsklingskusin).

Ska bli sjukt skönt med helg nu. Jag behöver sova ut.
Inatt kommer det inte heller på lätt att sova, det känner jag redan nu. Suck...

Om jag inte har något att göra senare så kanske det blir ett inlägg till...

Dags för duschen...

God natt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0