Min dag...

Idag har det varit en bra dag.
Började dagen med naturkunskapsprovet. Det gick bra :D och tog dessutom bara en timma att göra :P
 Efter det satt typ hela klassen å bara tjötade om allt och ingenting, mycket roligt var det ialla fall.
Sedan var det lunch, gott!
Och sista lektionen för dagen blev fordonskunskap. Där hände det en liten roligt grej. Min lärare, Pehr, frågade mig hur det kom sig att jag var så intresserad och duktig på bilar. Jag stod mest som ett frågetecken innan jag sa som det är: Jag hatar allt som har med bilar att göra och jag är inte ett dugg intresserad. Måste faktiskt erkänna att han blev förvånad.
Det slutade i alla fall med att jag fick göra ett mvg-papper. Det var massa bilder på bildelar som jag skulle skriva vad det var för något och vad den/det gjorde för nytta i bilen.
Lyckades lösa alla förutom en, och den kunde inte Pehr heller. Han var stolt att jag som tjej klarade något sådant. Sedan fick jag även visa att jag inte är rädd för att smutsa ner mig. Jag fick göra det mesta jobbet när vi skulle plocka av hjulet och bromsarna på några bilar.
Jag tror faktiskt att jag börjar tycka omfordonskunskap.

Efter fordonskunskapen drog jag och Carro (som för övrigt åker till Spanien imorgon) till Nordstan. Jag har insett att det är farligt att gå i Nordstan någon vecka efter att man fått både lön och studiebidrag.
Dagens inköp blev ialla fall två t-shirtar.

Efter ett tag så tröttnade vi på att gå runt i affärer, så vi sa hejdå och gick till "våra" bussar.
Väl på bussen fick man reda på att det hade hänt en trafikolycka vid Angeredsbron, så vi fick åka värsta omvägen. Efter små kringelikrokiga vägar var vi åter på motorvägen.
18.40 var jag i Ytterby, gick direkt till spinningen då ( den började 19.30)
Shit, det var ju typ 1½ vecka sedan jag tränade på riktigt sist, men gud vad kul det att komma igång igen. Det som jag tyckte var mest kul var att foten höll, jag kände inte någonting i den. :D Snart är det dags att börja träna på allvar igen.

Efter spinningen tog jag bussen till Idrottshallen för att kolla på innebandyträningen. Hade sån lust att vara med.
Men snart är jag tillbaka på planen igen :D

Just nu så sitter jag i mitt rum och skickar lite sms.

Har sovmorgon i morgon, börjar klockan 9.00, så jag behöver inte gå upp förrän 7.30 (brorsan kör bil till skolan, så vi åker väl typ 8.00 eller nått...)

Nää, nu ska jag stänga av datorn och gå å lägga mig. Struntar i allt pluggande. Jag orkar lixom inte...

GODNATT!

Kommentarer
Postat av: Gustafsson

Snart e du tillbaka gumman... ;)

2008-02-08 @ 13:11:23
URL: http://solviken.blogg.se
Postat av: #15

Hoppas allt går fort nu, de e ganska jobbigt att titta på hela tiden.
Ses på söndag.

2008-02-08 @ 17:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0