Ännu en dag har försvunnit...

Jag fattar inte vad som händer med dagarna längre, jag vaknar och helt plötsligt så är det kväll och dags att gå och lägga mig. Tiden bara rinner iväg.
Idag har jag inte fått gjort så mycket... Vaknade runt tio imorse av att mobilen lät... Ett sms... Sms signalen på den mobilen är varken låg eller diskret. Det var ju bara att drömma om att somna om.
Efter att jag ätit lite frukost så kom träningssuget. Jag ville träna, men vad skulle jag göra så att inte inflamationen i foten skulle påverkas? Efter en liten stund så bestämde jag mig för att det fick bli en cykelrunda. Det är typ tredje gången jag cyklar den, men ändå har jag inte tröttnat. Det känns så härligt att cykla på småvägar och bara njuta av den friska luften.

När jag kom hem så blev det en stund framför datorn, tröttnade efter ett tag så då blev det tv. Tröttnade även på tv tittandet så det blev lite städning av rummet.
Det fanns inte så mycket att städa (har inte hunnit stöka till det), men lite damm fanns det allt på hyllor, bakom sängen osv. Efter dammandet kom dammsugaren fram. Nu är det damm fritt i mitt rum :)

Vid halv tre så började jag och storebrorsan med maten. Det blev spagetti och köttfärssås.
Medan jag stod och skar/hackade lök så kom mina vanliga "bak tankar". Kände för att överraska familjen lite med en efterrätt.
Jag funderade ett tag på vad jag skulle göra. Tillslut bestämde jag mig för att det fick bli en äppelpaj.
Precis när maten blev klar satte jag igång med efterrätten. Jag fick alltså inte med mina bröder utan det fick bli en middag undertiden jag lagade pajen.

Mamma och pappa var någonstans och tittade på tapet. De kom hem lagom till pajen blev klar. Jag tog ut den ur ugnen när mamma gick innanför dörren. LYCKAT :D

Till pajen blev det hemmagjord vaniljsås. Underbart gott.

Tyvärr hann jag inte smaka på pajen medan den var varm. Jag behövde ha ett papper utskrivet och skrivaren som finns här hemma är kass. Den är kass på alla sätt och vis. Skit skrivare!!
Jag har som tur är en kompis som bara bor två kilometer ifrån mig, så det blev en moppetur dit för att få pappret utskrivet.
Tack Jenny! <3

När jag kom hem så fanns det en bit paj kvar till mig. Tyvärr fick jag slänga i mig denna också. Mamma och pappa ville ha med mig på en ny "leta tapet" runda. Den smak jag kände var i alla fall god.

Hela familjen tyckte om både maten och efterrätten. Det blev en mycket lyckad måltid :)

Att hitta en tapen som alla tycker om är inte alltid lätt. Just nu sitter det 6 stycken tapet prover på väggarna i köket. Varför ska det vara så svårt??

Vad som händer resten av kvällen vet jag inte. Just nu sitter jag i vardagsrummet med mamma och pappa och tittar på tv, fast det kanske inte blir så mycket tv tittande för min del just nu. Det är inte så lätt att titta på tv samtidigt som man sitter här och bloggar.

Inlägget idag får avslutas med ett citat:
Jag är intresserad av framtiden därför kommer jag tillbringa resten utav mitt liv där.


God kväll!

Kommentarer
Postat av: Engman

Va kul, då är du med i utlottningen då :D

2008-07-22 @ 17:30:50
URL: http://elinengmaan.webblogg.se/
Postat av: Linda

Lycka till i utlottningen.

2008-07-22 @ 20:47:16
URL: http://sweetkay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0