Bad och sol

Varför har jag fått som vana att blogga såhär sent? Det är ju inte första gången jag sitter framför datorn och skriver efter att klockan passerat ett. Det kommer bli ett helvete när skolan börjar om en och en halv vecka. Jag har nästan gett upp hoppet om att lyckas vända tillbaka dygnet. Det kommer nog inte fungera. Istället får jag väl fortsätta som jag gör nu, för när skolan väl börjar så borde jag bli lite trött. De första dagarna kommer inte bli roliga, fy helvete att gå upp klockan 6 om man efter att klockan passerat tre... SUCK!
Men men, även om de första dagarna kommer bli jobbiga så kommer dygnet förmodligen vändas tillbaka när jag kommer in i vanliga rutiner igen.

Nog pratat om detta...
Istället kommer nu en lite sammanfattning av min dag...

Imorse så skrev jag lite om att jag vaknade av ett sms, men vände mig om och somnade om. Skönt. Hann dock inte sova så mycket för mamma ringde... Men vad gör det? Ute sken solen, så det kändes faktiskt härligt att vakna/bli väckt ganska tidigt. Det är bara onödigt att sova bort hela dagen.

Jag gick och tog en skiva bröd (var inte hungrig) och la mig i hammocken för att njuta av värmen i skuggan (haha). När mamma kom hem så slängde jag ihop en limepaj. Jag älskar att baka, men har inte fått göra det på några veckor. Det har varit fullt av bakade saker i frysen. Nu börjar jag se några gluggar här och var så snart är det väl dags att dra igång med bakandet igen :P

Pajen hade nästan hunnit bli klar när kusin Emma kom. Pappa och Mikael (kusins pappa) skulle tapetsera köket. För att inte Emma skulle vara ivägen så drog vi och badade. Vid halv två så hoppade båda två på min moppe och sedan bar det av till Lökeberg. Jag trodde aldrig att jag skulle få komma hem igen. Shit vad Emma badade :O Jag fick ju självklart vara bredvid henne hela tiden, så det blev mycket badande för mig med.
Efter en och en halv timme så fick jag upp Emma ur vattnet. Jag frös ganska mycket... Kände för att värma mig lite i solen. Efter tio minuter på land så blev Emma otålig och ville hoppa i vattnet igen. Det var ju bara att bita ihop och följa med. Den här gången var det bara hoppa från bryggan som gällde. Jag fick helt enkelt stå brevid och ta emot henne när hon hade hoppat. Visst var det lite segt, men samtidigt riktigt kul.
Jag känner igen mig i henne. När jag var liten så kunde jag bada hur länge som helst.

En sommar för nio år sedan så var jag och min kusin (Martina) på Resö hos mormor och morfar. Det var sjukt varmt och det enda vi ville göra var att bada. En dag så låg vi i vattnet i  (!) timmar. Först 9-15, sedan mat och så hoppade vi i vattnet igen vid 16. Vid 21-tiden så kom mormor och sa att vi inte fick bada mer. Vi hade inte fattat att klockan var så mycket. Ibland fattar jag inte att det kan vara så kul att bada...

När klockan hade passerat fyra så kände jag att det kanske var dags att bege sig hemåt, men det ville inte Emma. Hon fick som hon ville... Efter tio minuter så sa faktiskt Emma att hon ville hem. ÄNTLIGEN tänkte jag^^

Sagt och gjort. Vi slängde på oss kläder (badkläder under :P), hoppade på moppen och drog hem igen.
Jag hade hoppats på att maten skulle stå på bordet, men det gjorde den inte. Istället fick jag (och alla andra) vänta i drygt två timmar innan det var dags för käk. Jag var så hungrig så jag började äta sallad innan maten var klar :) Till middag blev det grillat och potatissallad + vanlig sallad :) Smarrig värre!

Kvällen spenderades med Emma. Stackar'n var trött och gnällde för det mesta. Vi sysselsatte oss lite med att måla. Kul kul :) Efter det ville hon bada ännu mer. NEJ tack tänkte jag... Istället för att åka till havet så fick hon bada i badkaret. Jag fixade så det var jättemycket skum och blått vatten. Där satt/låg/"dök" hon i en timme. När hon kommit upp ur badet så blev det lite mys med mig:)
Emma och jag låg i min säng och tittade på tv och tog lite kort.
Här ett:

Emma och jag

Imorgon så kommer Emma ännu en gång. Det är dags för pappa och Mikael att tapetsera klart.

Jag ska till sjukgymnastiken klockan 14.00 och efter det blir det en sväng till apoteket för att hämta ut mera Voltaren.
Vad som händer resten av morgondagen vet jag inte just nu. Kanske det blir en sväng till havet för ett dopp i det blå.


Frågan är bara om jag vågar visa mig i bikini igen... Fick en mycket snygg bränna idag... Min bikini består av en halterneck bh och den knyts i nacken.. Behöver jag säga att jag har en vit rosett i nacken just nu?? Jättesnyggt...


Nu tog det slut på ord från mig. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer... Kanske ska man gå och lägga sig... Eller kanske inte ännu. Jag är inte ett dugg trött, så det kommer bli ett helvete att försöka sova...
Imorgone(eller ja, idag) kommer det bli 29 grader och strålande sol. Det är i alla fall vad vädersnubben säger just nu. Mysigt mysigt :)

Det är kanske dags för mig att avsluta det här inlägget nu. Det känns som jag bara sitter här och funderar på om det finns något mer att skriva...

God natt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0