Finns det något lika mysig som att natta sin egna kusin?

Finns det något lika mysig som att natta sin egna kusin?
Anton frågade om jag kunde läsa en saga för honom, och det går ju bara inte att säga nej till det. Idag blev det en Trollsaga. Jag hann läsa ungefär 5 minuter innan han sov.
Jag älskar att läsa för barn och se hur de sakta blir tröttare och tröttare. Tillslut somnar dem.
Jag minns själv hur mysigt det var när mamma eller pappa läste en saga innan jag skulle sova när jag var liten. Det var så härligt att somna när man var avslappnad.
Tänk om man skulle kunna vara lika avslappnad nu när man går och lägger sig som man var när man var liten.
Det kanske är dags att man börjar varva ner lite precis innan man ska sova, för då borde man somna snabbare.
Som det är nu, så går det minst 45 minuter innan jag somnar. Det spelar ingen roll hur mycket klockan är, utan jag ligger i sängen och vrider och vänder mig...

Nu när Anton sover är det dags för mig att försöka varva ner lite innan det är dags att krypa i säng. Jag kanske går ner till vardagsrummet där Mikael och Emil sitter och tittar på film. Jag kommer ju inte kunna somna nu eftersom jag sov lite drygt två timmar förut.

Hoppas din dag har varit bra. Det har min ialla fall varit :)

God natt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0