Min vecka :)

God kväll kära bloggläsare.
Jag har nu (okej, för några timmar sedan) kommit hem från min semester med familjen. Jag skulle ha skrivit ett inlägg i måndags innan jag åkte om hur det gick på sjukhuset, men jag hann inte det, så det får bli en liten kort sammanfattning nu.
Imåndags morse åkte jag och mamma till Kungälvs sjukhus och snackade lite. Jag klagade på telefontiden jag fått. Hur fan hade dom tänkt? Att vänta till slutet av augusti för att få svar från magnetröntgen. Irriterad som en kamel var jag ( är en kamel irriterad föresten? :S, sak samma).
Allt slutade ialla fall med att jag fick en telefontid, till en annan läkare, på torsdag (alltså nu på torsdag den 24 juli).
Efter sjukhuset så åkte jag och mamma vidare till Nol för att hämta Angelika. Vi var lite tidiga så det blev lite handling innan...

När Angelika var hämtat så styrde vi bilen hem till mig. Där blev det snabba puckar. Jag trodde det skulle finnas lite tid över att kunna blogga, lägga in några bilder på bilddagboken osv, men icke sa pappa. Jag hann inte med så mycket mer än det korta inlägget jag skrev i måndags. Jag hade under natten packat klart allt. Det var bara datorn som skulle med också... När jag väl packat ner den, kom tankarna: Har jag med tillräckligt med kläder? Ska jag inte ta med den tröjan också?
Det slutade med att pappa nästan fick slita mig ur garderoben...


Nu kommer en liten sammanfattning om mina dagar:

Måndag: Vid två-tiden kom vi fram till Resö. Jag och pappa fixade husvagnen. Tältet skulle resas, elkabel skulle kopplas in, "lungorna" skulle sättas fast, hmm det var en del saker att ficka. Jag har varit med och byggt det där tältet ett antal gånger så det gick snabbt och smidigt.

Här är allt fixat (tror jag)

Efter att husvagnen var "installerad" var det dags för mat. Mormor och morfar bjöd på färsk makrill (fiskad på förmiddagen), färskpotatis och sås. Så underbart gott.
Jag har i 16 år sagt att jag inte tycker om makrill, men jag har bara varit feg och inte vågat smaka på det. Förra året var första gången som jag åt det. Det var då jag upptäckte att jag faktiskt tyckte om det. Från och med nu så kommer jag inte säga att jag inte tycker om något, om jag inte smakat på det.

På kvällen blev det filmdags hos Daniel (mitt ex). Jag hade med datorn och den externa hårddisken bara för att kunna titta på film där uppe.
Vi såg på Kung fu Panda". Den var sjukt rolig. Barnfilmer är faktiskt riktigt roliga. Det är tur att jag har en kusin på sex år som har massa nya barnfilmer^^
Daniel var helt själv på Resö. Hans föräldrar var nämligen på Malta. Gött sa vi! Vid två tiden drog vi hem. Då hade vi tittat åp tv och på film :)

Här är Daniel :)

Tisdag: På tisdagen hände det inte så mycket. Jag vaknade vid 10 tiden av att det var så jäkla varmt i husvagnen. Galet varmt. Sjukt varmt. Ja, helt enkelt FÖR varmt.
Jag var sjukt irriterad på förmiddagen. Måndags kvällen/natten blev sen och jag vaknade för tidigt. Jag hade alltså sovit för lite. Det gick inte att prata med mig... Jag valde ganska snabbt att bege mig tillbaka till husvagnen för att kunna sätta på en film och sova lite till. Jag hann kolla ungefär 7 minuter på filmen innan jag somnade. Två timmar senare vaknade jag av att mamma kom in och frågade hur det var.
En tupplur var precis vad jag behövde. Efter den var jag glad igen :)
Det hände inte så mycket på dagen. Jag och Angelika följde med och handlade lite mat. Efter det cyklade vi en stund.
På eftermiddagen såg det ut såhär i husvagnen:

Angelika, jag och Mikael ligger och tittar på "Bee movie"

Kvällen spenderades även denna gång hos Daniel.
Vi satt och tittade på film, tv och spelade kort.
Kvällen blev sen. Vid tre tiden lämnade vi Daniel och gick och la oss i våra husvagnar.

Onsdag: Hela dagen blev försjkuten. Jag vaknade vid tolv tiden av att fåglarna kvittrade. 
Jag och Angelika hade ganska tråkigt så det blev en cykeltur till Tempo för att köpa lite godis^^
Dagen gick riktigt fort. På kvällen kom min kusin upp. (De ha villavagn där).
Jag dissade faktiskt henne... 
Även denna kväll var vi hos Daniel och tittade på tv och film. Dock så var det bara jag Christian, Angelika och daniel där. Vid halv ett tiden var alla trötta och drog, alla utom jag och daniel. Vi satt kvar i hans förtält och pratade. Det var ett bra tag sedan vi bara satte oss ner och pratade. Jag tror det nästan exakt var 2½ år sedan. 
Tiden bara rann iväg. Helt plötsligt var klockan tre och jag valde att gå hem. Det var mycket trevligt att bara sitta och prata om allt mellan himmel och jord. 
 
Väl "hemma" så kunde jag inte sova. Istället låg jag och sms:ade med folk. Ibland är det jobbigt att det låter så mycket när jag trycker på knapparna på mobilen. Jag tror dock inte att mina föräldrar märkte det...

Torsdag: Vid elva tiden vaknade jag av att Emma kom och la sig på mig. Hon ville att jag skulle gå upp och följa med henne och Angelika och bada.
Sagt och gjort. Jag fick slänga i mig frukosten. På med badkläder och ner till stranden. Jag och Angelika blev helt plötsligt 6 år. Vi sprang runt och hade vattenkrig med Emma. Grävde ner varandra och gjorde sandslott. En trevlig förmiddag med trevliga personer :)
På eftermiddagen/kvällen fick vi oväntat besök. Min faster och hennes familjt kom och hälsade på. De var tydligen också i Strömstad på någon camping.
Det blev långbord och grillat:

På bilden finns: Faster med familj, moster med familj, mormor och morfar samt kusin Angelika.

Kvällen var ännu en gång planerad hos Daniel. Vi såg på Saw och Kung fu panda ännu en gång.

Angelika och Daniel. I bakgrunden ser man Johannes och Jesper.

Efter filmen blev det lite kortspelande :)
Kvällen/natten blev lite längre än det var tänkt. När klockan var 4.08 gick vi hem från Daniel. Det kändes lite konstigt att se folk som gick upp för att åka ut och fiska när vi inte hade gått och lagt oss.
Det blev en ganska sen kväll. Jag kom i säng vid fem tiden...

Fredag: Torsdagen blev sen, vilket märktes på mig. Jag vaknade klockan kvart i ett.
Jag och Angelika hade lust att hitta på något, men det var vi tydligen ensamma om...
Dagen gick låååångsamt. Jag och Angelika gick runt lite och tog några cykelturer.
På kvällen satt vi på ett berg och tjötade. Daniel skulle gå och lägga sig tidigt... Haha hur gick det då??
Klockan 00.33 ringde min mobil. Det var Carro som egentligen inte ville någonting, söt unge :P. Medan jag pratade med henne fick jag ett sms från Daniel. Han frågade om vi sov. Hallå eller, vad tänkte han med där tro??
Allt slutade med att han steg upp ur sängen för att vara med oss några timmar

God kväll. Klockan är bara 00.57. Det är inte dags att sova nu :)

Jag, Angelika och Daniel gick ner till vattnet och satt där en stund:

Shit vad pigg Daniel ser ut att vara...

Efter några timmar vid havet kände vi att det kanske var dags att krypa i säng.
Vid tre tiden skiljdes vi åt.

Jag kunde inte sova. Hade massa annat i huvudet. Lika så var det med Daniel. Vi låg och sms:ade med varandra i en timma ungefär. Sedan somnade han. Snacka om att jag kände mig dissad...

Lördag:  Jag vaknade ganska tidigt (klockan 11). Pappa sa till mig att jag skulle hjälpa till med att packa ihop husvagnen.
Jag fick ätit lite frukost och sedan var jag igång med att riva tältet osv.
Vid tolv-tiden var allt klart.
När husvagnen var ihop packad var det dags att göra sig iordning för att gå till Resö hamn, där det var hamnens dag. Jag fick som uppgift att fixa Emmas hår. Det blev två inbakade flätor. Så söt blev hon. Anna (hennes mamma, min moster) blev imponerad att jag kunde. Så nu kommer det väl vara jag som får fixa flätor på Emma varje gång vi träffas ^^

I hamnen var det full fart (trots regn).
Vi var och tittade på en "sjörövare" typ vid namn Kalle Kuling eller nått sånt.

Här är "sjörövaren"

När vi kom hem från hamnen hade morfar varit ute och fiskat.
Här är några av makrillarna:



Här är maten. Färskpotatis, stekt makrill och sås.
Jag längtar redan tillbaka till Resö. Det är något speciellt med mormors mat. <3

Det där var min vecka på Resö.

Nu har jag hunnit vara hemma några timmar.
För att känna mig som hemma gjorde jag en Chai latte.

Vad är livet utan en Chai latte ( det är ett sorts tee och skummjölk för dig som inte vet).

Nu är det dags för mig att packa upp lite, lägga kläder i tvätten, sätta mobilen med comviq numret på laddning samt sms:a lite.

Vad som händer imorgon vet jag inte. Förmodligen så kommer det bli en slapp dag, med ingening att göra :)
Får när jag lyckas somna inatt. Det kommer inte bli före tre... Har vänt dygnet...

Ha en bra kväll!

Eller

God natt!

Bestäm själv vilket som passar dig bäst ;)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0