Nattat Anton ännu en gång

Ikväll har jag ännu en gång fått nattat Anton. Det är så mysigt att ligga bredvid ett barn och läsa en saga.
Idag var han svårsomnad. Efter att jag läst en saga så var han inte trött. Istället ville han att jag skulle sjunga en visa för honom, men när jag började sjunga fick jag som svar : -Den har jag redan hört.
Jaha tänkte jag...
Efter att jag suttit tyst i någon minut så ville han att jag skulle berätta en saga som jag kom på. Det slutade med att jag fick berättat tre simpla sagor. Den första handlade om en kanin som tappat bort sin mamma. Den andra var om en flicka som hittade ett trollspö och förvandlade sitt hus till ett pepparkakshus och sitt rum så allt var av choklad. Den sista sagan handlade om en pojke som tappade bort sin ryggsäck.
Han var jätte glad över att höra sagor han inte hört tidigare. Men liksom, hur bra var dem egentligen?

Efter att sagorna var över så hade han fortfarande inte somnat. Eftersom han låg på mage så började jag klia på hans rygg, och då gick det snabbt innan han somnade.
Jag tycker fortfarande det är mysigt att natta barn. Att bara sitta och läsa en saga och se hur glada barnen blir.



Snart är allting packat, bara datorn och hårddisken som ska läggas i väskan...
Det har varit en trevlig resa med mycket skratt.

Imorgon vid 8-tiden så sitter jag i bilen, trött som bara den, på väg hem. Det ska bli härligt att komma hem, men det är inte så att ajg längtat hem direkt. Jag tror mest det är för att jag hade med min dator. När jag känt för att vara för mig själv så har jag plockat fram datorn och surfat runt på internet. det har varit underbart att kunna göra vad jag velat.
På eftermiddagarna när jag känt för att sova en stund så har jag bara kopplat in hårddisken och satt på en film.

Det har helt enkelt varit kanonkul. Nu väntas några dagar hemma innan vi drar upp till Resö en vecka.

Dags att packa ihop det sista och sedan krypa i säng.

God natt och sov gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0