Vända dygnet??

God förmiddag.

Om två och en halv vecka börjar skolan igen. SUCK!
Hade velat längre sommarlov.

Jag förstår inte hur jag ska kunna vända tillbaka dygnet tills dess. Gjorde ett försök igår... Datorn stängdes av ovanligt tidigt (klockan 00.05), men när jag väl kom i säng vid halv ett så kunde jag inte sova. Det är inte så lätt att försöka sova tre timmar tidigare än man är van vid.
Jag låg och tittade på tv, kunskapskanalen. Det fanns inte så mycket annat för tillfället. Programmet som visades var hemskt.
Det handlade om barn som hade cancer. Man fick följa med ett antal olika barn på sjukhusbesök, i skolan och hemma. Jag började nästa gråta när jag såg hur vissa av barnen led. Det var inte alls kul att kolla på, men jag kunde inte sluta titta. Jag ville se hur det gick för alla.

Programmet slutade 00.55 och då var jag inte alls trött. Det var ett antal tankar i huvudet efter programmet.

Det tog många timmar innan jag somnade. Det blev några tv-program.
Såhär såg min tv natt ut:
00.30-00.55 Att leva med ett lejon (missade första halvtimman.)
00.55-01.50 Durham county
01.50- 02.45 CBS 60 minutes
02.45-03.20 The shield
03.20-04.30 Fear factor USA
04.20-05.15 On the beach
05.15 - vet inte Lättlagat

Jag hann alltså med några tv program under natten. Till slut vid halv sex imorse somnade jag.

Hur f*n ska jag kunna vända ett dygn när det inte går när jag försöker??

Kommentarer
Postat av: Mamma Jessica

Lycka till :)

2008-07-21 @ 12:51:09
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Talking from experience

Tricket är att gå upp ett par morgonar kl 8 och INTE somna på eftermiddagen utan hålla sig vaken tills minst kl 22.00!

2008-07-21 @ 18:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0