Våldtäkter är fel, så jävla fel!



Satt och kollade runt på youtube då denna video kom upp. Och nu sitter jag här med
söndergråtna ögon, fyfan säger jag bara. Jag blev verkligen berörd av den här videon
och då menar jag verkligen berörd. Jag kan bara inte fatta att det finns så pass sjuka
människor här i världen som gör något sådant här hemskt mot någon annan. Men det
som är värst är att många inte vågar anmäla en våldtäkt, eller att hon/han
inte blir trodda i domstolen.

De är rädda för att de inte ska tas på allvar, eller att de ska behöva gå igenom
samma smärta igen genom att berätta samma historia om och om igen. I dag har det
faktiskt också blivit så att kläderna har betydelse, och det är så jävla fel. Misstolka
mig inte där, utan jag menar att i rättegångar idag kan ett våldtäkts fall läggas ner pga.
att domaren tycker att tjejen bar för "lite" kläder då våldtäkten ägde rum. Och det är så
jävla fel. För om de domare som lagt ner ett våldtäkts fall tex. skulle haft en dotter som
blivit våldtagen så självklart så skulle våldtäktsmannen dömas. Ordspråket "det du inte
vet lider du inte av
"
stämmer verkligen. Vi säger att vi bryr oss om de som blir
våldtagna men ändå så blundar vi. För om ALLA som säger att de bryr skulle göra något
så skulle det faktiskt bli en skillnad. Men idag är det inte så, utan idag blir tusentals
oskyldiga våldtagna, och de som våldtar skadar inte bara personen fysiskt. Utan den
personen som våldtar kan ta ifrån någon annan hans/hennes liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0