Det känns konstigt...

I augusti började allvaret. Skolan tog mer tid från mig. Visst var jag medveten om det när jag valde skola, men kanske inte att det skulle bli så jobbigt och ta så mycket tid.
De två första skolveckorna var chill, det var mycket genomgång av vad som skulle hända under året. Allt började riktigt bra med en mjukstart.
När de två första veckorna var avklarade så började "helvetet". Det var då alla arbeten, läxor, prov, inlämning mm började. Jag pluggade nästan varje dag efter skolan. Och om jag inte pluggade så skulle jag egentligen pluggat. Det fanns alltid något som skulle behöva övas på. Att skolan skulle ta så mycket tid var inget jag var jätte förberedd på. Visst visste jag att det skulle bli mycket pluggande, men man kan inte föreställa sig något sånt innan man känt på det...

Idag känns det bara så konstigt. Tänk dig själv att komma hem efter skolan och inte ha något att plugga på. Det känns jätte konstigt, ovant men samtidigt väldigt härligt.
Det är först idag som jag fattat att det äverkligen är skolavslutning i övermorgon. Bara morgondagen kvar, sedan är det slut. Dagen imorgon kommer vara väldigt chill. Jag börjar 8.00 med produktionsutrustning. Det var i den kursen vi hade slutprov i torsdag, så vi kommer bara få tillbaka proven och ha betygssnack. Klockan 13.00 ska klassen samlas i slottskogen för att spela brännboll. Jag kommer inte vara med pga foten som gör ont, men det ska bli kul att avsluta detta skolår med en "klassdag".

Förmodligen så kommer den första lektionen ta slut tidigare, så det kommer väl bli så att jag och Carro drar till Göteborg och kollar runt i affärerna. Bara gå runt och slösa tid. Jag och Carro är bäst på det. Hur många gånger har inte vi fått tiden att gå. Jag kan minnas alla fysiklektioner ( de tråkigaste lektionerna i skolan) där vi suttit tillsammans och gjort allt förutom att jobba. Att sitta och snacka om killar är vi nog bäst på.
Fast när det väl är lektion så är vi faktiskt väldigt duktiga på att jobba också. Men just fysiklektionerna är ingen höjdare... Nu kan vi glädjas att fysik B ska läsas i trean...

Idag fick jag reda på två till betyg,samhällskunskap och svenska. Båda betygen visste jag redan egentligen, skulle bara få det bekräftat typ :P .
Imorgon kommer det sista betyget som man kommer få reda på. Sedan så är det ju APU-betyget som kommer bli en surprise. Jag tror jag vet vad jag kommer få för betyg, men det kommer jag inte skriva här.
Det enda jag kan nämna är att jag är väldigt nöjd med det jag har gjort, och för mina betyg. Det har gått bättre än jag trott. Bara man lägger ner lite tid till skolan så går det bra.

6 veckors sommarlov ska bli härlig. Att bara vara ledig och inte göra någonting är något jag gillar. Eller ja, det finns ju lite saker inplanerat:
3/7: magnetröntgen och filmkväll hos Carro
4/7- 10/7: Till kusinerna i Hälsingland. Har två mostrar som fyller 40 resp 50 år som ska firas.

Det är väl bara det som är inplanerat. Kanske ska till Resö något också, men det är inte säkert...
Sedan så kommer jag självklart att träffa kompisar och sånt, men det är ju självklart :P

Nu ska jag kolla så att jag inte har kvar några skolböcker som ska lämnas in. Jag tror att alla är inlämnade, men man vet aldrig.

Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0