Lite blandat :)

God kväll!

Nu är snart min långhelg slut :/. Imorgon är det skola som gäller. Dagen kommer dock inte se ut som vanligt för jag ska vara på SKF och svarva hela dagen. Blää på det. känner inte för att stå i en varm industrilokal med Volvo kläderna på och svettas som en gris. Men det är väl bara att gå dit och se glad ut....


Min helg har varit helt okej. Jag har slappat en del men även fått massa andra saker gjorda....
I lördags så övningskörde jag i typ 2 timmar :D Mohaha, se upp för mig säger jag bara :P Haha, okej så farligt är det faktisiskt inte. Jag är riktigt grym på att köra! Haha...
Efter att jag kört så hände de inte så mycket mer. Familjen åt pizza, men jag ville inte ha... Det slutade med att jag fick fixa min egna mat.... Vilket kanske inte gick så bra...

I går (söndag) så var det full fart i huset. Mamma fick ett litet ryck och ville rensa i sin garderob. Det slutade med att hon rensade lite överallt :P Även jag fick rensat i mn garderob. Det försvann en heldel kläder. Helt plöstligt så finns det hur mycket plats som helst över. Snacka om att man blir sugen på att köpa massa nytt. Tyvärr så kommer det inte bli några inköp på ett tag... Håller just nu på att spara lite pengar till körkortet. Ska skriva in mig på en trafikskola när skolan slutat... Ett körkort är ju inte direkt billigt....

När garderoben var rensad så gick jag runt i huset och hade JÄTTE TRÅKIGT. Helt plötsligt, utan förvaning, så högg det till i ryggen. Jag trodde det skulle gå över efter en liten stund, men inte gjorde det de... Resten av kvällen hade jag jätteont. Det som kändes bäst var att sitta, så hela kvällen spenderades framför datorn och msn. Jag och Erik höll på att chatta i flera timmar. Shit vad kul vi hade :P
Tiden bara rann i väg, och helt plötsligt så var klockan 00.58. Shit, bra Malin. Mycket bra att vända helt och hållet på dygnet. Jag blev faktiskt lite trött på mig själv just då...
Jag avslutade ganska snabbt alla konversationer och stängde av datorn.
När jag väl gick och la mig (typ 1 timma senare) så kunde jag inte sova. Ryggen gjorde ont hur jag än låg. Tillslut, efter att jag vridigt och vänt mig i en och en halv timma så lyckades jag somna....

Imorse vaknade jag runt 10 tiden. Då var jag absolut inte pigg... Försökte att vända mig och somna om, men det gick inte.. Ryggen gjorde så jäkla ont. Helt sjuk, jag kunde inte göra någonting. Det var tur att jag hade datorn inom räckhåll, så jag kunde surfa lite...
Innan mamma åkte till sjukgymnasten så lämnade hon en film till mig. Innan jag satte på den så försökte ajg ännu en gång att resa mig upp ur sängen. Det var helt omöjligt. Jag hade liksom ingen enerig, och min mage som kurrade värre än värst.
Det slutade i alla fall med att jag satte igång filmen och tittade på den. 2 timmar senare så försökte jag att resa mig igen. denna gång gick det ganska bra. Efter mycket om och men så kom jag upp ur min varma och goa säng. Jag gick med staplande steg ut till köket för att äta lite frukost. Klockan var då runt 2... Det var länge sedan jag åt frukost så sent... :P

När jag väl kommit upp ur sängen så vågade jag inte gå och lägga mig igen. Istället så satte ajg mig vid skrivbordet för att plugga lite inför slutprovet som är på torsdag. Jag börjar känna mig säker på det här, så förmodligen så kommer det gå kanon bra :D.
Jag är faktiskt riktigt nöjd mig själv... Att sitta och plugga i några timmar i sträck är inget jag egentligen tycker om, men jag kände lite så här: Jag kan strunta i att plugga och få ett G, eller så kan jag lägga ner lite tid och få ett MVG. Det är liksom bara dumt att inte plugga.
Det känns lite dumt att jag nu har börjat tycka om skolan nu när det bara är 5 skoldagar + avslutningen kvar. Det kanske är så att när det går bra så vill man bara fortsätta att prestera. Visst ska det bli gött med ett sommarlov, men helst hade jag fortsatt att plugga nu, nu när jag har kommit in i det. Det är alltid så jobbigt att komma tillbaka från ett sommarlov och börja plugga direkt...

Vid 17-tiden så åkte jag med mamma till Yttern där det var damjuniormatch. Jag fick äran att vika alla matchtröjor och fylla alla 16 vattenflaskor. Tack för det...
Ååh, jag saknar faktiskt fotbollen lite. Och inte blev det bättre idag av att min gamla tränare sa till mig att han skulle vilja ha mig på planen idag.
Okej, var lugn. Jag kommer inte börja med fotbollen igen. Stackars laget om ajg börjar nu. Har knappt har rört en boll på 8 månader :P.
Jag har så många bra och roliga minnen från den tiden när det bara var fotboll som gällde. Alla cuper, tjafs i laget, träningsläger, matcher, träningar osv.
Nää, 8 år med fotboll fick räcka för min del. När jag började med innebandy (för 6 år sedan (2002) ) så kände jag att fotboll inte var något för mig. JAg kombinerade fotboll och innebandy fram till att jag la av med fotbollen i höstas. De första åren gick det bra med kombinationen, men ju äldre jag blev desto svårare blev det. När jag för 2 årsedan fick en knäskada så började det bli problem att hålla på med båda sporterna. Mitt knä klarade inte av de olika spelstilarna och underlagen. Det var vid den här punkten som jag funderade på att lägga av med fotbollen. Dock så kunde jag inte slita mig. Efter att jag vilat ett tag och gjort sjukgymnastik med knäet så blev det bra igen. Jag höll fortfarande på med båda sporterna.
När jag förra året skrev på ett treårs kontrakt med Marstrands damlag så kände jag att det inte var någon idé att hålla på med fotbollen. Dessutom så skulle jag inte hinna med det när jag började i gymnasiet.
Så efter mycket om ångest så valde jag att tacka för mig och lämna laget.
Nu i efterhand så känner jag att det var ett av de bästa sakerna jag gjort i mitt liv. Man ska sluta när man är som bäst ;).

Oj, vaddå komma ifrån ämnen? Kände bara för att skriva av mig lite.. Nu kommer fortsättningen på min dag.

Efter att jag var klar på Yttern så drog jag mig mot Idrottshallen. Haha, jag tog bussen från Rollsbo, vaddå lat?? ;)
Träningen har jag inte att säga om... Tycker bara det är synd att det är så få där...
Jag fick STÅ i mål. Det var tur att ingen hade kamera, för jag måste sett mycket dum ut ;).
Efter att träningen var slut, så åkte jag med Martin och lämna Jari, och sedan körde Martin mig till Yttern där mamma väntade. Eller ja, väntade är kanske fel ord. Det var snarare jag som väntade på att hon skulle bli klar...
Nu är klockan snart kvart i elva och jag är inte ett dugg trött. Däremot har jag ont i bihålorna. Det skulle inte förvåna mig om jag blir sjuk nu, nu när jag absolut inte får och hinner vara sjuk. Om jag missar slutprovet på torsdag så är det mycket synd om mig. Det finns liksom ingen tid att göra det innan sommarlovet :S
Håll tummarna för mig!

Shit, nu blev jag allt lite rädd :S Helt plöstligt så började internet att krångla. Jag hamnade på startsidan. Mina första tankar var ungefär såhär: Fan, helvete, skit, jävla blogg fan.
Som tur var så hade inlägget sparats som utkast. Jag hade seriöst flippat sönder om det försvann...


Haha, mamma kom precis in i mitt rum och berömde mig för att jag lyckats hålla mitt rum snyggt i 30 timmar :P
Tack mamma! Det är inte lätt att hålla snyggt i rummet när man knappt är där...


Nu är det dags för mig att avrunda det här blogginlägget. Har en del att göra innan det är dags att krypa i säng...
Först och främst så måste Volvo kläderna hittas, sedan så ska en ritning letas fram, samt en vägbeskrivning så ajg vet hur jag kommer dit. Och sen så är det lite annat smått och gott som ska letas fram inför morgondagen.

Godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0