Jobbig dröm...

Inatt drömde jag en mycket jobbig dröm, en dröm som jag hoppas inte blir sann.

Jag kan berätta lite om den.
Det var en helt vanlig dag, jag var på väg till bussen. Helt plötsligt så viker sig min fot åt hel fel håll. Jag ramlar ihop vid vägkanten. Tårarna rann samtidigt som jag tog mig om fotleden. Den var mycket öm. Jag kunde inte göra något, det gjorde så ont. Efter att jag suttit på samma ställe i en timma kom jag på att jag kunde ringa någon efter hjälp. Allt slutade i alla fall med att jag blev hämtad av någon (kommer inte ihåg vem det var). Samma person körde mig sedan till akuten där det konstaterades att jag slagit upp min gamla skada (som för övrigt inte är bra ännu).

Det där var alltså min dröm. Det var inte alls kul att drömma om min fotled.

Igår var jag som sagt ute och sprang/gick för att testa om foten klarade det. Igår kväll kändes den helt okej, men idag har den varit katastrof. Den gör ont och är svullen. Hmm, när har den tänkt att bli bra. Jag vill träna. Det är jobbigt att inte kunna göra det. Hur ska det gå under försäsongen? Kommer den vara bra när innebandysäsongen börjar? Det finns massa frågor jag skulle vilja ha svar på...
Jag måste i alla fall tillbaka till läkaren. På lördag har det gått 21 veckor och foten är fortfarande inte bra...
Så snälla, sluta strejka!!! Se till att alla läkare mm får högre lön så jag kan få min fot bra igen!



För övrigt så har min dag varit mycket bra.
Första och sista lektionen började klockan 13.10, (tyska), kanske inte den roligaste men nu e det bara 2 lektioner kvar, sedan e de ingen mer tyska på ett tag.
Jag vaknade dock klockan 7.45 och kunde inte somna om. Jag fattar inte vad som hänt med mig. Jag kan sova i max 8 timmar sedan vaknar jag. För några månader sedan så kunde jag sova i hur många timmar som helst, tror att mitt rekord är 16 timmar.
Jaja, jag fick ialla fall gjort mycket innan skolan började.
Klockan 8.45 tog jag bussen in till Göteborg. Där köpte jag först allergimedicin. Efter det gick jag runt i nästan alla affärer som fanns. Fick tag i ett par jeans, och lite annat smått och gott. Eller vänta lite, jag fick inte alls tag i något gott...


Idag fick jag även mitt nya kontokort. Sheet vad rädd jag varit att det andra helt plöstligt skulle sluta fungera. Fast det är helt otroligt att det fungerar eftersom hela magnetremsan har lossnat. Nu kan jag andas ut.

Nu är det dags för mig att kolla upp vilka lektioner som väntas imorgon, samt sätta datorn på laddning.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0