Min fredag

Imorse när jag vaknade så kändes verkligen allt fel. Jag var trött, grinig och hade ont i huvudet, å inte blev det bättre när jag tänkte på skolan, fysiklektion = tråkigt som faaan.
Jag släpade mig upp ur sängen trots mig dåliga humör.
Läste i tidningen att strejken på kungälvs sjukhus var slut. Då blev jag faktiskt lite glad.
På väg till bussen gick min huvudvärk över, dock så började foten dampa. Jag fattar inte vad som händer med den, den blir bara värre och värre. Nu "bränner" det till i ledbandet såfort jag trampar ner, KNEPIGT.

På bussen satt jag bara å funderade på allt och lite till. Hade ingen som helst lust att gå till skolan. Hade väntat mig en jobbig dag, men ack så fel jag hade.
I skolan börjar allt kanonbra. Jag möter en glad och skrattande Carro precis innanför dörrarna. Alltid lika kul att möta kompisar så glada.
Första lektionen för dagen var proudktionsutrustning. Jag har inte tyckt om det ämnet så mycket, men nu har det helt plöstligt blivit jätte kul. kanske är det för att vi äntligen har fått börja programmera roboten...
Mitt under lektionen så kom jag på att jag skulle ringa läkaren för att få en tid så hon kan kolla på foten. Efter att ha suttit i telefonkö i 13 minuter kom jag äntligen fram. Det visade sig att den första tiden som fanns var tisdag 17 Juni kl.11.20. Jag fick tacka ja till den tiden.
Läkaren rekommenderade mig att inte träna (anstränga foten) förrän hon kollat på den. Ja, jättekul att inte få träna på en månad... Inte köra rehab eller gå långa stäckor. Fy fan vad kul...
Ska dock testa att simma å se vad foten tycker om det. Sedan så kan jag fortsätta med styrketräning också.
Jag vill kunna träna riktigt, vara ute i skogen och springa. Nu kommer jag missa jättemycket av försäsongen :(
Varför kan foten inte bli bra?!


Till lunch idag blev det pizza buffé haha, det är faktiskt fredag å då får man äta onyttig mat^^

När vi ätit klart var det 1 timma och 40 minuter kvar tills lektionsstart. FYSIK. Fy fan vad jag hatar det. Det värsta ämnet, med den sämsta läraren. Det kan inte bli värre.
¨
Eftersom det var så lång tid kvar innan lektionen började så valde jag att plugga lite. Tro det eller ej, men jag pluggade faktiskt fysik. Först skrev jag klart en laborationsrapport som ska in om en vecka. härligt att slippa den. Sedan så pluggade jag lite fysik inför provet jag som är på måndag. Vad gött att fysiken snart är slut, 10 timmar kvar av den kursen, varav 2 prov. Shit, snart slipper jag fysik A. Jobbigt bara att det är fysik B i tvåan... Hoppas vi slipper den läraren vi har nu...

På den sista lektionen, som var fysik, fick jag gjort riktigt mycket. Det går snabbt när man fattar^^
Tiden gick fort och helt plötsligt var det dags att gå hem. Aldrig tidigare har 3 timmar gått så fort.

Hemma hade mamma gjort plättar (min mamma är bäst på det ;) ). Gud vad gott.
Nu sitter jag här i soffan brevid mamma och tittar på Talang 2008.
Resten av kvällen kommer förmodligen spendaras på exakt samma plats som jag befinner mig nu.




Imorgon ska min kusin tydligen konfirmera sig. Jag har ingen som helst lust att gå dit. Förmodligen så hoppar jag det, om jag får för mina föräldrar.
Skulle behöva plugga lite...
Jaja, jag får se hur det blir.


På söndag är jag ialla fall upptagen.
Jag, Räkan, Gatan och Linn ska till slottskogen och sola, snacka, ja bara umgås helt enkelt.




Just det, pappa fixade min cykel idag. Kanske det blir en långtur imorgon (om nu foten tillåter det)

Nu har jag klagat tillräckligt mycket. Haha

Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0