När ord känns överflödiga

Jag vill kunna uttrycka hur jag mycket du betyder min vän - jag vill sätta ord på känslorna.
Jag vill berätta för dig om alla de gångerna du räddat mitt liv och dragit mig upp ur det allra mörkaste.
Jag vill säga dig att varje detalj om din fantastiska person har etsats fast i mitt minne.
Jag vill förklara känslan hur det känns att bli varm inombords av sin bästa väns skratt.

Men jag vet inte hur jag ska göra - som vanligt får jag prestationsångest.
Jag vill få det förklarat på ett sådant sätt så att du förstår att hur mycket någon annan vän än älskar dig så kommer den vännens kärlek inte ens komma nära vidden av hur mycket jag älskar dig.
Jag vill sätta pränt på mina känslor - skriva en perfekt tillägnan.

Men jag vet inte hur jag ska uttrycka mig - jag får prestationsångest som vanligt.
Alla ord snurrar runt i huvudet i en jättestor tornado och jag försöker förgävas att fånga dem perfekta.
Jag misslyckas om och om igen och det enda jag får fram är osammanhängande meningar, meningar jag själv inte förstår och jag vet att ingen annan kommer att förstå.
Men jag försöker igen och igen och igen..

Jag antar att det jag vill säga är det här:
Sofia min vän,  jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Räkan

Nawww, vad söt du är min älskade vän (L) Tack så mycket! För alltid (L)

2008-05-23 @ 18:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0