NP, tyska, tv...

Tisdagar är den dagen på veckan som jag tycker minst om. Oftast är jag trött och hängig, men idag var det något speciellt med mig. Min dag kändes bra redan när jag vaknade. Och i skolan blev det bara bättre, trots att dagen började med nationellt prov i matte a.
Provet gick jättebra. Det var bus enkelt ;)

Sista lektionen var det svenska. Ganska segt, tycker inte de e så intressant med medeltiden. Men, det är bara att bita ihop och se glad ut. Det är trots allt bara 5 lektioner kvar, varav på en av dem är det prov. Sedan så slipper jag svenska i ett helt år. Svenska B läser vi helt enkelt inte förrän i 3:an. GÖTT!

Väl hemma, 20 minuter sen pga köer på motorvägen, började jag med tyskan. Imorgon ska vi elever leda delar av lektionen, ca 30 minuter/par.
Jag och Marcus har planerat allt. Och eftersom jag har varit på så bra humör idag så gjorde jag klart det sista. Nu är filmerna sparade i favoriter, korsordet uppritat FÖR HAND på ett papper samt den sista uppgiften är klar för att skrivas ut. Dock så kan jag inte skriva ut uppgiften förrän imorgon, eftersom vi inte har någon bläck i vår skrivare här hemma.

Efter att tyskan var avklarad kände jag för att testa foten lite.
Jag bytte helt enkelt om till träningskläder, letade fram min mp:3 obegav mig ut i skogen. Jag klarade jogga i ungefär 1 km innan det började kännas i foten. Då gick jag en stund, sedan joggade jag lite till, å så gick jag. Så höll jag på i 8 km. Foten känns okej just nu, men när jag kom hem så var den svullen och gjorde ont. Men nu ser den normal ut (eller ialla fall så den brukar se ut, inte för att det är normalt...).

Just nu sitter jag framför tv:n med datorn i knät och mobilen i handen. Det är inte alltid lätt att skriva på datorn samtidigt som man knappar på mobilen, men allt går bara man vill^^

Imorgon har jag sovmorgon ända till 13.10. Fast jag måste åka hemifrån 9.17 så jag hinner hämta ut ny medicin på apoteket samt kopiera upp grejerna till tyskalektionen.

Just de, jag ska ju kunna två tyska dialoger utantill till imorgon... Kanske dags att börja plugga på dem... *GÄSP*

Ha en bra kväll!
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0