Ultraljud, tårta, fysik, träning och Tesla.

Som du kanske kan se i rubriken så har min dag bestått av lite olika saker...

Min dag började klockan 8.45 idag. För en gång skull var jag ganska pigg när jag vaknade, och ännu piggare blev jag när jag tänkte på att min klass satt på fysiklektion just då.
Klockan 10.00 skulle jag vara på sjukhuset för att göra ultraljud på foten. jag var där lite tidigare, 9.40, och tro det eller ej, men när klockan var 10.00 så lämnade jag sjukhuset :O.

Ultraljudet visade lite smått och gått, men jag orkar inte skriva det här. Just nu så väntar jag på en magnetröntgen. När den är gjord så vet jag mer vad som är fel på foten. Hoppas bara att det inte tar så lång tid...

Efter att ultraljudet var klart begav jag mig till skolan. Där mötte jag Carro (som vanligt^^), vi satt och snackade om allt och lite till.
På första lektionen (för mig) så fick vi tårta. Skolan hade tydligen blivit certifikerad. Skolan hade helt enkelt blivit godkännda som ett tekniskt college. Detta ville skolan fira så de bjöd alla deltagare (på min skola kallas man inte för elever utan för deltagare...) på tårta ->   Smaskigt :P

Efter att vi käkat lite tårta så fick vi reda på vad klassen kommer heta nästa år... Haha, du kommer aldrig kunna gissa vilket namn vi fick, så istället så skriver jag det här: TESLA.
Haha, så nu går jag ungefär 4 veckor i T1c och när jag kommer tillbaka till skolan efter sommarlovet så är det klass Tesla jag går i.
Lite mysko namn tycker jag...

Lite fakta om Nikola Tesla:
Nicola föddes den 10 juli 1856 i den lilla byn Smiljan, som låg i dåvarande Österrike-Ungern, nuvarande Kroatien. Nicola dög den 7 januari 1943.
Tesla var en serbisk uppfinnare som bland annat uppfann en generator för växelström.
 En bild på Nikola Tesla.

Efter skolan så begav jag mig till Fontin för att se när laget tränade. Gud vad sugen jag blev på att vara med. Jag vill kunna träna NU!!!

 Här är laget när de tränar.

Själv satt jag och pluggade fysik :/ Det var lite mindre kul, men imorgon har jag slutprov så jag har inte så mycket val...
 Förhoppningsvis så är det sista gången jag öppnar denhär boken...

Efter att träningen tagit slut åkte jag hem. Nu sitter jag här hemma med datorn i knät, tv på, mobilen i handen, msn uppe, och fysikboken ihopslagen på bordet.
Kanske dags att ändra på det. Måste trots allt prioritera fysiken lite just nu...

Hoppas din dag har varit bra :)

/Båten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0