14.4 kg...

... det är så mycket mina väskor har vägt idag.
Jag har länge funderat på hur mycket jag bär med mig till skolan varje dag... Det är ju en datorn, två kollegieblock, två andra böcker, pennor, sudd, miniräknare mm...

Idag blev jag tvungen att väga väskorna... Min vanliga skolväska vägde 8 kg ( :O, inte konstigt att jag känner mig stel i axlarna) och min innebandyväska vägde 6.4 kg.
Idag har jag allstå burit på 14.4 kg på en axel (det känns konstigt att bära på den andra axeln). Det känns inte så bra att veta att jag bär så tugnt, men vad har jag för val?? Jag måste ha med alla skolsaker varje dag...




Att välja kläder inför morgondagen var rena pesten. När jag hittade ett par byxor att ha så fanns det ingen tröja. Jag klarar just nu inte av när tröjor sitter åt (någon som jag har älskat). Jag känner mig som en michelingubbe...
Det är dags att göra något åt saken.

Låt mig sköta mitt så sköter du ditt!

Nu har jag nog lyckas hitta en tröja som jag vill ha. Idag så känns det bra, men hur det blir imorgon återstår att se. Kanske jag slänger på mig en tröja över så jag slipper se mig själv...

Dags att börja fundera på att sova... Börjar jag tänka på det nu så kanske jag kan komma isäng inom två timmar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0