Allhelgonadagen

Tjena =)
Vilken dag, den har varit underbar.

Mamma väckte mig imorse vid halv tolv för att fråga vad det var för sladd jag behövde till datorn. Som svar fick hon: Jag vet inte...
Hon insåg ganska fort att det inte var någon idé att försöka komunicera med mig, så hon lämnade mitt rum och åkte iväg med pappa.
Efter typ tio minuter så insåg jag vad jag svarat. Vaddå vet inte? Det var min första tanke. Klart som fan att jag visste vad det var för sladd som behövdes. Det var bara att gå och hämta telefonen och ringa mamma =).

På eftermiddagen lagade jag och mamma mat, inbakad fläskfilé och klyftpotatis. Anna, Mikael och Emma kom hit för att äta.
Jag och Emma sattt framför datorn en stund efter maten. Hon ville vara inne på bolibompawebben. Det var bara att sitta och titta på för självklart ville hon visa allt...
På kvällen så frågade Emma om hon fick sminka mig. Jag svarade ja... Nu i efterhand så funderar jag lite på om det kanske var rätt beslut...
Det räckte inte med bara mascara, utan det skulle vara puder, ögonskugga, mascara, eyeliner, kajal, läppglans mm. Efter nästan en timma blev hon klar...
Här kommer en bild:

Nå, vad tycks om resultatet? =)

Resultatet blev kanske inte som jag hade tänkt mig. Glitter hejvillt, och kajal överallt. "Tyvärr" så har glittret på läpparna försvunnit :/
Att jag ser ut som f*n är sak samma, Emma var glad och tyckte att jag blev jättefin.
Dessutom så är det faktisk Alla helgons dag och då brukar folk sminka och klä ut sig ;)

Att anlita Emma som sminkare är kanske inte att rekommendera, inte ännu i alla fall ;)


Just nu hålla jag på att somna, lite mindre kul är att jag snart måste spendera ganska lång tid vid handfatet för att tvätta bort min extremt fina sminkning.

Imorgon är det söndag och jag ska inte göra någonting =) =)

// Malin

Kommentarer
Postat av: Patrik

Är det här jag skall skriva ??

F#n va söt du du blev med `lite´ smink ,hi hi =)

2008-11-02 @ 14:36:38
Postat av: Malin

Exakt, det är här du ska skriva ;)

Haha, söt kanske är fel ord... Men vad gör man inte för att andra ska ha kul? =) Emma var nöjd i alla fall :P

2008-11-02 @ 18:30:50
URL: http://malinnr15.blogg.se/
Postat av: P

Hej på dig! Sitter du och bloggar nu igen =) Själv så har jag varit lat och inte gjort nåt på hela dan! Skall lägga mig i ett varmt härligt bad snart,och efter det skall jag dyka ner i sängen och somna gott o drömma sött!Måste ju vakna tidigt imorgon,suck.

Ps.Jo! Söt =) !Emma har talang

2008-11-02 @ 18:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0