Händelserik helg

Nu när jag äntligen har bredband så kan jag blogga när jag vill. Det är så härligt. Att vara utan internet över huvudtaget är väldigt svårt för mig. Allt som har med skolan att göra finns på nätet. Den här veckan har alltså varit väldigt jobbig. Det fungerar helt enkelt inte att var aiutan internet, inte när man gå på GTG =/

Min helg har varit väldigt händelserik... Den har bjudit på både roliga och tråkiga saker.
Fredagen var en ganska lugn skoldag. Jag fick tillbaka mitt matteprov. Resultatet på det blev bra =). Idrotten var rolig, väldigt annorlunda. Sista lektionen var engelska. Där hade vi ett läsförståelsetest... Jag gick efter typ 40 minuter... På väg hem från skolan så ringde jag mamma för att höra om hon skulle handla... Visst skulle hon det så jag mötte henne i Ytterby...
Jag vet att mamma uppskattar min hjälp. Jag vet att hennes axel fortfarande inte är helt okej, därför gör jag självklart allt för att hjälpa henne. Jag vill inte att hon ska lyfta tunga saker så att hon får ont. Jag kan göra vad som helst för min mamma, bara för att jag älskar henne <3

Resten av fredagen slappade jag. Passade på att titta på en av alla mina filmer som ligger på externahårddisken. Vid halv tio gick jag och la mig. Tidigt, men sömn är någon som jag saknat under veckan...

Lördagen hade jag ställt väckarklockan för att komma upp i relativt bra tid. Klockan 11.20 ringde den och det var bara att gå upp. Mina planer för morgonen var att göra pepparkaksdeg och städa upp lite i rummet, samt ev plugga.
Tiden bara rann iväg. Jag fick gjort pepparkaksdeg men absolut inget mer. När klockan var halv ett så blev det stress för min del. Vid kvart över ett skulle jag vara i idrottshallen. Vart tog all tid vägen?? Vad gjorde jag egentligen??
Stress blev det i alla fall. Jag skulle byta om till matchkläder, ta fram kläder till lagfesten, leta fram mascaran (som jag alltid lägger på något smart ställe för att komma ihåg vart jag lagt den...) trots att jag skyndade mig så hann jag inte riktigt i tid... 2 minuter sen kom jag till Idrottshallen, men vad gjorde det när det knappt var något folk där??
Matchen mot Pixbo slutade väl inte riktigt som jag tänkt mig... I mitten av andra perioden så trampade jag, trots tejp, snett. Självklart så var det den foten som jag har skadat innan. Fy fan vilken smärta!
Foten kom under tryck och kylning väldigt snabbt, vilket gjorde att den inte svullnade så mycket. Efter ungefär 20 minuter med foten i högläge så började jag tappa känseln i tårna. Tejpen höll på att strypa min fot... Det var bara att lossa på all tejp och linda om den stenhårt igen. Efter matchen så kändes den ganska bra. Lite svullen, men inte så farligt. Jag provade att gå på den och det gjorde bara lite ont. Mamma och pappa ville åka till sjukan, men det ville inte jag. Så dålig var inte foten... Jag bestämde tillslut att avvakta med ev sjukhusbesök till söndagen.

På kvällen var det dags för lagfest hos Linda.
Kvällen blev as rolig. Jag har nog inte skrattat så mycket i hela mitt liv. Lite skvaller, avslöjande och allmänt snack ;) En sak som jag funderar på idag var hur vi kom in på samtalsämnet: tro och religion.
Jag har väldigt många sköna kort på kameran.
Vid tolv tiden så var det egentligen dags att dra vidare till krogen, men jag följde inte med. Greta, Lisa och Stenis skulle åka hem så jag valde att åka hem då också. Jag kände inte för att festa vidare. Det jag druckit räckte för mig. På bussen var det bara massa innebandysnack... Tiden gick i alla fall väldigt fort.

Vid kvart i två kom jag innanför dörren. Pigg och glad. Kvällen var rolig och att foten gjorde lite ont var inget jag tänkte på förrän jag kom hem.
Jag hade hoppats på att bredbandet skulle vara tillbaka så att jag kunde maila iväg korten från kvällen, tyvärr så var det inte det. Jag satt framför datorn och svor ett tag... Idag funderar jag på varför. Inte kommer bredbandet tillbaka snabbare för att jag sitter, i min ensamhet, och svär och gnäller... Haha.

Vid halv tre eller nått sånt så tröttnade jag på att bara sitta och glo på min bakgrundbild på datorn (som för övrigt är en bild på massa kanelbullar). Jag ville hitta på något, men vad??
Jag provade att skicka iväg till sms till kompisarna, men endast en svarade... Och han skrev att han sov... Tråk... Att sova då var inte att fundera på. Jag var för pigg...
Matteboken låg typ under datorn så det kändes väldigt lockande att titta lite i den... 1½ timma satt jag och repeterade och  funderade på lite saker... Vid fyra tiden så kändes matten väldigt tråkigt. Det var då jag bestämde mig för att sova...


Imorse vaknade jag vid 10 tiden av att telefonen ringde. Mamma svarade... Det var min kusin. Jag hörde att de pratade om mig, men jag orkade inte gå upp... Efter kanske tio minuter så tröttnade jag på att bara ligga i sängen och inte göra någonting. Jag gick helt enkelt upp...
Jag hann vara i köket i typ en halv sekund innan jag fick telefonen tryckt mot örat. Emma ringde för att höra hur det var med min fot. Hon var rädd att vi inte kunde baka pepparkakor som jag lovat.
Jag svarade henne typ såhär: Vi kan inte baka pepparkakor idag för min fot gör ont och jag bakar alltid pepparkakor med fötterna.
Emma var dock väldigt smart och fattade att jag bara ville retas lite. Hehe


Jag och mamma åkte till Sven för att sätta upp julsaker.
Jag putsade alla fönster (typ as tråkigt) och det behövdes om man säger så...
Det blev i alla fall väldigt fint.

På vägen hem hämtade vi upp Emma... Hemma hos mig bakade vi pepparkakor och lussekatter. Nu börjar jag så smått få julkänslor.

På eftermiddagen ringde pappa. Han och brorsan var på väg till sjukhuset med hål i läppen... Brorsan spelade innebandycup och fick något i ansiktet (klubba?, armbåge?, han minns inte helt enkelt) så att framtanden hade gått igenom läppen och gjort ett hål. Fy fan :S

Några timmar senare så kom pappa och brorsan hem. Jacket gick inte att göra något åt. Det såg inte så fult ut på utsidan, men insidan vill jag helst glömma. Fyyyyyyyy :S
Mamma och pappa ville ta kort på det, men eftersom de ville använda min kamera så fick jag ta korten. De kan helt enkelt inte hantera min kamera...
Nackdelen med att ta korten var att jag blev tvungen att se på såret. Så j*vla äckligt. Stackars brorsan!

Under kvällen så har jag inte gjort så mycket. Det har mest blivit surfande för att ta igen allt jag gått miste om under veckan som varit....

Foten har idag varit väldigt konstig...
Imorse så krampade den som bara den. Den gjorde inte ont, men obehagligt var det... Sedan ungefär 5 timmar tillbaka så har den börjat göra ont =/
När jag tittade på den så tyckte jag att den var lite svullen, men att se sånt på sig själv är inte så lätt... Jag lät mamma och pappa titta på den. Båda två sa att den var svullen och blå runt knölen, mest där bak, PRECIS DÄR DEN GÖR ONT! 
Jag kanske ska inse att foten inte är helt okej?? Eller, ska jag bara strunta i den och fortsätta som om ingening har hänt??

JAG VILL INTE ATT FOTEN SKA BLI KASS IGEN, JAG ORKAR INTE DET!

Nu sitter jag här och funderar över morgondagen. Det är match, men ska jag verkligen vara med? Är det bra för foten? Vågar riskera att den blir värre?? Jag vill spela, men självklart vill jag inte att foten blir värre!
Gaah, jag vet inte hur jag ska göra.
Vad tycker du?? Spela eller inte spela?

// Hon som bara har en åttiofjärde-dels ont som sin bror

Kommentarer
Postat av: Gubben Nodlycke

Lussebullar är gott!;-)



Tejpa bättre är ett bra tips! Kör så det ryker!

2008-11-30 @ 23:17:51
Postat av: Malin

Eller så kanske det ska skaffas fram tejp som är bättre och som inte släpper direkt...

Tyvärr så var tejprullarna som användes igår väldigt dåliga. Det fanns liksom inget lim på dem =/

2008-11-30 @ 23:55:22
URL: http://malinnr15.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0