Irriterad, ledsen, nere... hur ska man förklara?

Känslorna kommer och går...
Jag är lite besviken på mig själv.
Idag hade jag planerat att inte göra någonting, men när dagen väl är över så får jag ångest för att jag slösat bort en hel dag på att inte göra något. Visst man ska väl vila någon gång också, men tänk om jag hade lagt bara en timma på mitt apu-arbete, då kanske det hade varit klart nu. Tänk om jag bara hade lagt 20 minuter på matten, då hade jag fått klart de sista 3 talen som ska göra...
Tänk om man bara hade varit lite smart och utnyttjat tiden på rätt sätt....

Idag har jag som sagt inte gjort någonting.... Vakande vid tolv, men orkade inte gå upp ur sängen. Låg kvar med datorn bredvid mig i 1 timme... Gick alltså upp vid ett...
Satte mig framför tv:n.... och där blev jag fast...
Brorsan och hans kompisar kom och tittade på tv/film vid två tiden. Jag fick vara en nedladdningsslav (okej, min dator fick vara slav). Det blev 2 filmer, sedan middag, efter det två filmer till....
Vid halv åtta så åkte brorsan och hans kompisar iväg på filmkväll (de hade inte fått nog...) Jag valde att inte följa med, det räckte med filmtittande för min del...
Helt plötsligt så var jag ensam hemma. Det var ganska härligt, bara gå runt och inte göra någonting.
Men att vara ensam hemma varade inte så länge, efter bara en halv timme kom mamma, pappa och lillebrosan hem från en innebandymatch...

Jag fortsatte titta på tv med mamma en liten stund... men efter ett tag så blev det så segt.
Istället gick jag in i mitt rum för att uppdatera bilddagboken.... Tänkte leta efter lite kort på min externa hårddisk, men det ville fan inte fungera! :@
Irriterad!!!

Jag var nära på att bryta ihop. Jag kommer ihåg sist när den pajade. Då blev jag av med allt. Fy vad tråkigt det var.
Det skulle vara en katastrof om detta hände igen...

Istället för att slänga ut både datorn och hårddisken genom fönstret så gick jag irriterat tillbaka till brorsans dator för att se om den fungerade där... Självklart så gjorde den det!...
Men i min datorn ville den inte fungera... Jag hade nästan gett upp hoppet, när datorn helt plötsligt blev seg och började låta....
Det var datorn som kopplade att hårddisken var inkopplad... Äntligen så ville den fungera.
Vad som hände med den vet jag inte. Kanske var det min kassa dator helvete som inte vill att jag skulle använda den. Jag vet inte helt enkelt. Men en sak vet jag och det är att datorn och hårddisken förstörde min kväll!
Jag orkar inte med när saker går emot mig.

Nu är klockan snart kvart i elva och jag står inför ett antal beslut innan det är dags att sova...
Imorgon börjar jag 12.10, men ska jag åka till skolan tidigare och skriva på apu-arbetet och göra de få matte tal som är kvar eller ska jag ta sovmorgon till 10.00?
Om jag tar sovmorgon så måste jag plugga nu ikväll...

Sedan slutar jag skolan 15.30, då kommer nästa problem... Åka hem eller åka direkt till matchen...
Antingen så åker jag hem och är hemma i en timma eller så åker jag direkt till Idrottshallen och är där 2 timmar innan samlingen.... Jag kan även välja att sitta kvar i skolan och plugga, men då måste jag ha något att plugga på...

Gaaah, jag har beslutsångest...

Jag har verkligen inte orkat vara social idag... Mobilen har legat i mitt rum hela dagen, utan att jag har brytt mig... När jag tittade på den för några timmar sedan så fanns det 4 sms, 3 mms och 1 missat samtal. Jag tittade bara vilka som ville mig något, slog igen telefonen och la tillbaka den på sin plats. Jag orkade inte svara på något...

En kort sammanfattning av min dag: Jag har varit irriterad på mig själv. Mitt val av dagssysslor har inte varit de bästa.   När hårddisken inte ville fungera så höll jag på att bryta ihop. Jag blev lite smått ledsen och väldigt nere. Att förlora allt som finns på den är som att förlora halva mitt liv. 
Nu fungerar den igen och jag känner mig bättre, men jag kan fortfarande inte acceptera att jag har tagit det lugnt idag... Fan vad fjollig jag är!


Hur jag gör imorgon återsår att se... Nu ska jag ta och läsa lite bloggar, uppdatera klart bilddagboken, sätta mobilerna på laddning, kolla upp morgonenslektion, packa innebandyväskan och svara på några mail innan jag ska bestämma mig för hur det blir imorgon...

Uppdaterar nog en gång till innan jag går och sover...

Ha det bra sålänge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0