Maximilians dop

Jag hade hoppats på att få skriva att förkylningen hade försvunnit, men tyvärr kan jag inte göra det...

Imorse blev jag väckt klockan 8.40, in timma innan vi skulle åka hemifrån. Blev irriterad för att jag blev väckt så tidigt... Liksom, jag gör mig klar på max 20 minuter. Det tar inte längre tid att få på kläderna, bädda sängen, borsta tänderna och sminka mig...
Jag var helt enkelt klar klockan 9... resten av tiden innan vi skulle åka spenderade jag sittande på min säng. Irriterad var bara förnamnet på vad jag va... Så kan det gå...
Jag mådde i alla fall väldigt bra under morgonen. Kände bara jättelite i halsen, men rösten var inte att leka med. Jag var jätte hes.

När vi väl åkte iväg mot Mimers hus (brorsan skulle på öppet hus) så lämnade jag det som hände under morgonen bakom mig... Varför vara irriterad över något som inte kan ändras i efterhand??

Efter drygt 1½ timme på Mimers så var vi klara (eller ja... brorsan var klar...). Vi drog då vidare till mormor och morfar (samt Helen, Carolin och Alvin som också bor där just nu). Efter en stund där så var det dags att åka vidare till Starrkärrs kyrka där kusinbarnet Maximilian skulle döpas.

Det var två andra barn som döptes samtidigt... det tog nästan exakt en timme innan det var klart i kyrkan. GÖTT. Efter kyrkan så var det dags att åka till Hålan skolan där det väntades mer firande av den lille knodden. Smörgåstårta och dricka samt prinsesstårta (prinstårta borde det ju bli istället...) och kaffe.


Jennifer och Niklas med Maximilian =)


Tårtan =)


Maximilian verkade var lite sugen på en tårtbit ;)


På väg hem så kände jag hur huvudet började göra ont. Det första jag gjorde när jag kom hem var att byta till joggingbyxor och en t-shirt och sedan lägga mig på sängen med en varmfilt om mig. Tanken var att jag skulle titta lite på tv och för att slappna av... Men så blev det inte..
Efter två alvedon och ~5 minuter senare så sov jag (~18.30). Efter drygt 15 minuter vaknade jag av ett sms... läste det, svarade och somnade om...
Vid kvart över nio så vaknade jag till igen. Halsen gjorde ont, huvudet höll på att sprängas... Jag trodde seriöst att min förkylning var på väg åt rätt håll, men nu känns det inte så. Jag vill bli frisk!!!

Imorgon ska Mikael på cup med distriktslaget. Ska jag åka med eller inte??
Hela dagen kommer gå åt...
Gaah, hur ska jag göra??


Nu orkar jag inte skriva mer, huvudet gör fortfarande väldigt ont, så jag ska ta och göra mig klar för att sova... Det här inlägget har tagit ungefär 3 gånger så lång tid som det borde ha gjort...
Jävla huvud!

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0