Skolan och kanelbullar

Hej hej, nej jag har inte glömt av bloggen idag... Har inte haft tid att uppdatera något innan...

Igår somnade jag ganska tidigt, runt halv tolv-tolv.
Helt plötsligt så vaknade jag med ett ryck. Handleden gjorde ont (jag har insett att det inte är så mysigt att sova på en handled som är i en vinkel som egentligen är omöjligt att ha en hand i).. Stängde av min väckarklocka och satte mig upp för att titta hur nedladningslistan låg till... Till min förvåning så hade det knappt hänt något sedan jag tittat till den sist... Jag blev lite fundersam enda till jag tittade på klockan: 00.30.  VAA? Klockan var alltså halv ett och min väckarklocka hade inte alls ringt. Jag blev jätteglad när jag insåg att det var 5½ timma kvar tills klockan verkligen skulle ringa =)
Jag lutade mig tillbaka, stängde ögonen och somnade om =)

Idag har jag, som alla andra dagar, varit i skolan. Jag hade nog lärt mig lika mycket om jag hade varit hemma...
Dagen började med att lektionen Industriell produktion. Där gick vi bara igenom allt som kommer på provet nästa vecka.
Efter lektionen var det lunch. Det var bara kass mat idag, så jag struntade i att äta. Carro tog det som var gratis för oss elever, och det slutade med att hon 30 minuter senare åkte hem med magsjuka... Det säger en hel del på hur maten är...

Under eftermiddagen var det GTG-dagen som gällde. Hela skolan var indelade i 32 olika grupper. Målet med dagen var att grupperna skulle bygga ett så högt torn som möjligt med hjälp av sugrörs som vanns vid olika aktiviteter. Visst var det kanske lite kul, men fortfarande inte så där "JAAAAAAAAAA GTG-DAGEN!!!"... Vi fick sluta 14.30 så det var ju bra i alla fall...

Hemma blev jag sugen på att baka (som vanligt helt enkelt), men vad visste jag inte. Gick till kylskåpet och hittade jäst =) när jag såg dem, så visste jag vad jag skulle baka: KANELBULLAR =)

Sagt och gjort... 3 timmar (inkl. jäsning) tog det för mig (och mamma som hjälpte till lite) att baka 141 stycken ;)

Här har vi några ;)


Sugen på att smaka? ;)


Jag har faktiskt äit två stycken och de var aaaaaaaaaas goda :D

Oj oj oj, tiden rinner iväg... Klockan har snart hunnit bli ett och jag ska in och duscha och sedan är det lite plugg som gäller innan det är dags att sova :P

Godnatt =)


Kommentarer
Postat av: Patrik

141 st KANEEEEELBULLAR =) =) =)

I morgon kommer du väl och hälsar på va ;)

141/9=15,6 bullar var!! Kan tänka mig att runda av till 15 så kan du få smaka också hi hi.

Allt ok med dig annars?

Kram på dig

2008-11-05 @ 17:03:54
Postat av: Patrik

Hej igen!! Såg precis att du redan ätit 2 st.

Då får du ingen imorgon he he..

Kram igen =)

2008-11-05 @ 17:06:17
Postat av: Malin

Jag klarar mig allt utan kanelbullar...

Här hemma är det jag som bakar och brorsorna som äter ;)



Men hallå?? Hur har du tänkt att 139 kanelbullar ska räcka till er? Det hade varit vissa personer som ätit upp alla innan alla hunnit upptäcka att det fanns bullar... Hihi

Det skulle KANSKE räcka på morgonmötet ^^



Annars är allt bra med mig, jag skrattar och mår bra :P

Hur är det själv?

Kram

2008-11-05 @ 21:58:00
URL: http://malinnr15.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0