Galen

Jag blir galen på mig själv!
Hur kommer det sig att jag startade innebandysäsongen bra, men nu är påväg nedåt? Det är så jag känner i alla fall.
Det känns som jag inte kan fokusera på innebandy just nu :/ Jag tror jag vet varför... Det är svårt att hålla på när foten inte känns helt okej. Ibland gör den jätteont och ibland känns den inte alls.
Nu har den under två veckor varit jobbig... Den har gjort lite mindre ont fler gånger...
Självklart så är dethär något som får mig ur balans. Jag vill så gärna spela, men det känns inte säkert när foten inte alltid är bra. Jag vågar inte att ta i så mycket som jag egentligen skulle vilja. Om foten hade pajat igen så skulle jag bli galen på mig själv.
Det andra som gör att jag inte klarar av att fokusera är skolan. Jag har mycket att göra, det är tufft med inlämningar, läxor, prov, redovisningar mm som ska göras. Efter praktiken blev det verkligen inte någon mjukstart. Det var 300% på en gång.
Skolan tar helt enkelt mycket mer tid än jag planerat. Vissa gånger är det ett helvete att gå på en träning, för jag vet att egentligen skulle jag behöva vara hemma och plugga... Men samtidigt så vill jag träna och ha kul. Det hade inte fungerat att bara sitta hemma och plugga när man vet att alla andra håller på att spela innebandy...
Något som jag måste lära mig är att prioritera skolan lite mer. Jag måste acceptera att jag inte kan gå på varje träning. Tyvärr är det så :/

När jag väl tänker efter så är det kanske inte så konstigt att innebandyn har gått lite sämre nu... Men förhoppningsvis blir det snart bättre (dvs mindre i skolan och en fot som är 150% bra varje dag) och jag kommer kunna fokusera mer.

Jag lyckades idag göra mål på matchen, alltid något positivt... Ett dragskott dessutom. Duktigt Malin.



Det är en enorm lättnad när jag tänker på skolan... Jag har gjort klart alla skolarbeten som ska göras denna vecka. Det är så härligt.
När jag satt i helgen så trodde jag seriöst att det inte skulle bli någon sömn för mig alls under veckan, men nu ser det ljust ut igen. Det som jag har kvar att göra är att plugga mer inför provet på onsdag.

Jag satt två timmar innan samligen till innebandymatchen och pluggade, men jag kände att allt inte fastnade. Så imorgon kommer det bli lite mer plugg på det =)


/ Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0