Söndag =)

Vilken natt :O...
Vid halv tolv igår kväll skulle jag precis ändra status till "inte vid datorn" på msn. Tanken var att jag skulle gå och lägga mig, men så blev det inte. Bara två sekunder innan jag fick ändrat status så började min kompis chatta med mig. Hon hade under kvällen bråkat med sin pojkvän och ville därför prata. Jag valde att stanna kvar vid datorn för att chatta vidare med min kompis. Vid kvart över ett så sa hon att det var dags för henne att försöka sova.
Även jag gick och la mig då. Satte datorn på en stol bredvid sängen och satte igång en film. "Dumpad" blev det. Till min förvåning så hann jag se hela filmen (det är inte ofta det händer). Vid tre-tiden så vände jag mig om för att sova...

7.09 - Blev väckt och tillfrågad om jag skulle åka med och se när Mikael spelade träningscup med sitt distriktslag. Jag tackade ganska snabb nej när jag hörde att de spelade sista matchen klockan 18.45. Palla att vara hemma vid nio-tiden... Isället så vände jag mig om för att sova vidare.

10.25 - Jag vaknade. Jag låg kvar i sängen i drygt 15 minuter. Det var först när jag lämnade sängen som jag kände att halsen inte gjorde ont =) Däremot kunde jag inte andas alls genom näsan (alltså lite värre än vanligt...), men vad gör det?? Som det ser ut nu så kan jag vara med på matchen imorgon =)

När jag väl lämnat sängen så blev jag rastlös... Efter att jag städat upp lite på skrivbordet så visste jag inte vad jag skulle hitta på... Efter att ha gått runt i huset och inte gjort någonting så kom jag på den mindre roliga idéen: Plugga kemi. Jag har ungefär 15 uppgifter som ska göras till på torsdag så det var bara att sätta igång med det... Dock så hann jag bara göra 3 uppgifter innan jag tröttnade... Istället så blev det lite plock i rummet... När jag skulle lägga kläder i tvättkorgen så var den full... Det var bara att sätta igång en masiktvätt...

Medan tvätten tvättades så vek jag lite tvätt samt plockade ur diskmaskinen.
Sedan var det bara att fortsätta med rummet... "Tyvärr" så hittade jag inte så mycket att göra i rummet, så jag satte mig med datorn iknät för att surfa runt en liten stund... En liten stund blev ganska snabbt till 2 timmar...
Jag hängde upp tvätten som jag tvättat och satte igång en masik tvätt till... Sedan gick jag tillbaka till min dator...
Dock så hände det inte så mycket på datorn, jag har tröttnat på att bara sitta och surfa runt och läsa allt och lite till..
Jag hade planer på att ta en promenad, men latheten smög sig på. Jag orkade helt enkelt inte... Isället så vek jag lite mera tvätt och rensade lite i frysen. Jag la alla bullar, kakor, tårtor osv som jag gjort på ett ställe. När jag var klar så fanns det hur mycket plats som helst. Nu kan jag helt enkelt baka lite mer ;) Hihi


Vid sex-tiden så ringde brorsan och frågade om jag hade ätit, men det hade jag inte... Han och Emma hade tänkt att äta pizza och frågade om jag också ville ha, men jag tackade nej. Medan Peter och Emma satt i köket och åt pizza så satt jag i mitt rum och åt pastasallad med kyckling. Mycket nyttigare =)
Efter maten så hängde jag upp tvätten som var klar samt satte igång en maskin till.

Nu, nästan två timmar senare så har jag ingenting att göra. Är ensam hemma dessutom så det finns inte någon annan än min dator att umgås med... Visst, jag hade kunnat titta på tv, men hur kul är det??

Imorgon är det måndag, vilket KAN betyda sovmorgon. Min första lektion börjar klockan 13.10, men som vanligt på måndagar så kommer jag befinna mig i skolan redan vi 9-tiden. 08.00-11.20 är "jokertid" dvs utsatt tid till att plugga på. Visst, man kan vara hemma och sova men då slösar man bara bort tiden... Jag åker till skolan och pluggar. Det är mycket lättare att plugga där än hemma eftersom många av mina klasskamrate kommer till skolan då också. Man hjälper varandra helt enkelt.

Efter skolan så stannar jag kvar i skolan för att plugga lite till, sedan GÅR jag till Lundbystrand där det är dags för match =) Känns lite lyxigt att kunna gå till hallen ;)

Vad som händer resten av kvällen vet jag inte. Kanske man ska ta och se på en av alla filmer som finns på min externa hårddisk =)

// Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0