Det blev allt ett inlägg...

Wiho, jag är tillbaka "färdigpluggad" och ganska glad :)

Att plugga gick snabbare än jag trodde. APU-arbetet tog ungefär 5 minuter att göra klart. Läste igenom det och la till 4 meningar sedan var det bara att skicka in det. Jag är väldigt nöjd med resultatet =)

Kemi pluggandet var ganska lätt. Det var inte så mycket, allt är mest om säkerhet och vad olika laborationsmaterial heter. Jag har läst igenom allt typ... 1 gång (A). Jag tänkte läsa det en gång till innan jag går och lägger mig... Det mesta är väldigt självklart, typ att håret måste vara uppsatt osv så att klara det provet kan ju inte vara så svårt.

Annars har min dag varit helt onödig!

Kom till skolan 7.45. Gick till lektionssalen. Hade Industriellproduktion (typ budget, arbetsorganisation osv). Läraren var/är hel snurrig. Jag hade lärt mig lika mycket om jag hade legat hemma och sovit... Det säger väl en hel del om henne...
Onsdags eftermiddagar är de tråkigaste som finns, på schemat står nämligen tyska i 3½ timmar....
De andra i gruppen skulle göra prov, men eftersom min klass varit på praktik så fick vi göra en annan uppgift under tiden de andra skrev...
Vi delade in oss själv i grupper, läste en text och skulle sedan utföra en pjäs om handlingen. Vi började jobba vid 13.15 och 13.30 var min grupp klar med pjäsen.... Men inte fick vi spela upp den för det!
Klockan 15.30 var det meningen att vi skulle få utföra det enda vi gjort på lektionen, men så blev det inte heller. Provet tog längre tid än hon räknat så klockan hann bli 16.05 innan vi fick gå in i klassrummet. Väl där så gjordes pjäsen (~2 minuter), läraren var nöjd (helt otroligt, trodde inte hon kunde bli nöjd...)...
Precis innan vi skulle gå hem så pratade hon om provet... V.48 kommer det skrivas. Jättekul att vi har 3 prov och en inlämning samma vecka FÖRUTOM tyskaprovet...  Det blir alltså 5 jobbiga saker på kort tid. Det som känns lite mindre bra är att 1 prov och inlämningsuppgiften är slutprov/uppgifter. Betyget sätts alltså efter resultatet på uppgiften. Att plugga till ett tyskaprov känns helt plötsligt för jävligt...

Det som är ännu värre är att vi kommer få plugga in allt, som de andra gjorde på lektiontid under sju veckor, själva på tre veckor. Kul att det är 24 sidor grammatik (helvete!)...
Ibland funderar jag på hur lärare tänker (om de nu tänker överhuvudtaget...).

Jag har nu klagat av mig och kan med gott samvete börja fundera på att sova...

Morgondagen kommer bli lång (kanske för lång tilloch med)....
Som tur är ska jag till Lindholmen och det betyder att jag kan ta sju-bussen hemifrån... SOVMORGON =)

Första lektionen är religion. Vi skulle ha en hel del genomgång, så det blir inte så jobbigt...
Efter det är det lunch.
Efter lunchen har min klass (med lärare och rektor) ett krismöte...
Sista lektionen för dagen är Kemi.

Efter Kemin är det stressa till Kungälv som gäller där det är dags för andra körlektionen.
När körningen är klar så är det träning som gäller. Kommer träna med brorsans lag också (i gymmet alltså).

Imorgon är jag alltså borta 6.50-22.50, blä på det!
Fast jag får väl se om jag kan träna.... Det beror på om laget har skaffat mer tejp för jag har ingenting kvar.


Dags att sova....

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0