Helgen har passerat i ett rasande tempo

Allt har bara gått såfort. Helgen börjar lida mot sitt slut. Imorgon väntas min sista vecka på Krocksäkerhet.

Natten till lördag kunde jag inte sova. Begravningen tog så mycket energi. Tankarna fort runt i huvudet... För att tänka på annat satt jag framför datorn och lekte lite i Photoshop. Jag behövde skratta, och det kan man säga att jag fick göra efter mina omgjorda bilder. Vid kvart i två fick jag en tillsägelse av mamma. Hon tyckte inte att jag skulle vara uppe längre... Det var bara att stänga av datorn, bortsa tänderna, sätta igång tv:n och krypa i säng.

Lördagsmorgonen startade redan klockan 7.40 av att pappa väckte mig. Jag hade under fredagen bestämt mig för att se när brorsan spelade Lunarstorm cup (fd SIBF cup) med sitt gamla lag (93:orna).
Jag tog mig äran att köra ner till Lundbystrand. Väl där var det ett antal matcher som väntades (9.00, 13.00 och 17.00).
Cupen gick väldigt bra för dem. De vann alla tre matcher och är därmed vidare :)
Jag är stolt över min bror. Han är en helt annan spelare om man jämnför med förra säsongen. Mikael var jätte duktigt. Under cupen fick han spela back (inte hans vanliga position).
Det finns inte ord till att beskriva hur duktigt hela laget var. Ett samspel utan dess like. 

Under dagen frågade pappa om han skulle vara med på matchen imorgon (läs söndag) också. Mikael dröjde med svar ett tag... Tillslut så km det smarta svaret:
Jag vet inte om jag kan vara med på matchen imorgon för jag har ont här i benmärgen, säger Mikael och pekar på benen.
Min bror är bra smart... ^^ Och ja, han är faktiskt 15 år (16 i januari).

Efter cupen åkte jag och mamma vidare till Starrkärrs kyrka för att kolla på blommorna och se vilka som lämnat dem. Jag fick köra dit också.
När det var avlklarat blev det en sväng till affären för att inhandla lite inför söndagens middag.
Jag var trött och slocknade redan vid halv elva.

Söndag: Imorse vaknade jag vid kvart över helva. Den sömnen var behövlig. Snacka om gött. Jag började direkt med projektet: Städa rummet.
Jag fick dammat alla priser, städat under och bakom sängen osv. Det tog ett tag, men nu känns det bra :)
Vid kvart i tolv kom kusinen hit. Jag skulle passa henne medan mamma, pappa, Anna och Mikael (kusinens pappa) gick på bio.
Att passa Emma är liksom inga problem. Vi gjorde massa saker, tex leka lite med datorn. Hon bytte användarnamn och bild. Hon blev så glad att hon klarade allt själv :)

Middagen lagade jag och Emma (okej, Mikael hjälpte till lite också...). Det blev Tacos. Gott :)

Kvart i fem åkte jag i väg till Nordmanna skolan där innebandyträning väntade. Idag kom det bara 6 av 18 barn. men men...

Kom hem vid kvart i sju och vad jag gjort sen dess vet jag inte. Tiden har bara runnit iväg. Snart ska jag börja skriva lite på mitt engelska tal.
Imorgon är det måndag och det betyder innebandyträning.
Jag har bestämt mig för att åka direkt till träningen, för att hinna plugga lite innan.

Det där var väl min helg i korthet.

Dags att plugga lite.

/ Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0