Ordning är till för idioter - Vi genier behärskar även kaos!

  
Jag låter rubriken tala...


Okej, jag hade som mål idag att få städat upp lite i mitt rum, men efter att jag läst: "Ordning är till för idioter - Vi genier behärskar även kaos!" så insåg jag att det är meningslöst att städa...
Jag måste vara ett geni eftersom jag behärskar kaos ;)



Idag har dagen varit jäkligt bra.
Imorse vaknade jag klockan 5.17, alltså tre minuter innan min klocka skulle ringa. Jag hörde ut hur det regnade och när jag rullade upp min rullgardin så trodde jag att fönstret skulle gå sönder av de stora regndropparna... Jag valde då att rulla ner igen, ställa om väckarklockan till 6.00 och sova vidare en stund till...
När klockan blev 5.20 så fick jag ångest och kände mig as lat för att jag hade tänkt att "försova" mig. Jag klarade liksom inte av tanken längre... Istället så gick jag upp, gjorde mig klar och gick till bussen i världens spöregn. Trots att jag blev blötare än blötast så kände jag mig glad och nöjd. Att försova sig med vilje klarar jag bara inte..

När jag kom till min avdelning så möttes jag av den repliken som jag väntat på i några dagar:
- God morgon. Vad bra att du kom, för vi har jobb till dig.
Den repliken gjorde mig ännu gladare. Äntligen så hade jag något att göra :D
Själva jobbet kanske inte var det roligaste; att sortera axiometrar (givare). De var ihopsatta tre och tre på en större axiometer. Jag hade 30 (!) stycken att fixa. Varje axiometer skulle rullas ihop och läggas i en låda.
Jobbet tog ungefär 1½ timme att göra, och när det var klart så hade jag gjort mina arbetsuppgifter för dagen.  Under resten av dagen fick jag göra vad jag vill. Jag valde att lägga tid på mitt arbete, så nu har jag skrivit klart halva. Bara 7 sidor kvar att skriva.
Hela veckan kommer det vara lite att göra, och det vet jag om. Min handledare har sagt till mig att vara förberedd på att jag kommer ha mycket dö tid att göra vad jag vill på.
Jag kommer lägga tiden till arbetet. Det ska bli klart så fort som möjligt (trots att det inte ska lämnas in förrän den 6:e November). Jag kommer ihåg det förra APU-arbetet som skrevs i ettan. Jag trodde inte att det skulle ta så lpng tid att skriva det. Trots att jag hade svar på alla frågor så skulle allt utvecklas och skrivas på datorn. Jag satt hela dagen innan det skulle lämnas in och skrev... Men det räckte inte... Jag fick dygna... Hela natten gick åt till arbetet.
Det vill jag inte vara med om igen, så nu vill jag ha klart det så snabbt som möjligt.

Under hela vägen hem från Volvo pratade jag med Alexandra i telefonen. Shit vad länge sedan det var vi pratade så länge. Jag har tydligen missat en del saker ;) Haha
Det var mycket trevligt i alla fall :)

När jag kom  hem så ringde jag mamma för att prata lite... Då frågade hon om jag hade lust att hjälpa henne att baka några kladdkakor, och självklart kunde jag det. Hon ville att jag skulle göra tre stycken, men så blev det inte... Istället gjorde jag sex stycken ;)

 

Här är resultatet :)

Just nu sitter jag i soffan i vardagsummet med mamma, pappa och Mikael (lillebrorsan) och tittar på tv.


Har precis tagit lite egobilder, så jag bjuder på en. Tyck vad du vill, men jag är faktiskt ganska nöjd med bilden...


Imorgon är det torsdag och min sista arbetsdag för veckan. Hoppas det händer något...
Imorgon kväll är det både gym och innebandyträning ;)

Nu ska jag kolla klart på ett tv-program, uppdatera bilddagboken och sedan är det godnatt...

Ha det gött :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0