Skolan, körlektion och match

God kväll =)

Dagen har varit helt underbar. Allt har fungerar perfekt.
Natten blev sen, men inte gjorde det mig något. Jag vaknade, 5 minuter innan väckarklockan skulle ringa, och var pigg. Åkte sedan till skolan. Träffade Carro (som jag inte träffat på 7 veckor). Pluggade lite matte, tjötade lite, pluggade ännu mer och så blev det lite mer plugg ;)

Eftermiddagens lektion var det APU-arbetet som gällde. Jag fick skrivit en hel del, nu är det nästan helt klart. En halv sida till ungefär =D
Vid halv tre slutade jag skolan. Min planering sprack, fast åt det postivia hållet.
Åkte till stan och gick runt där en liten stund innan det var dags att åka till Kungälv för att ha körlektion.
Jag kom till Kungälv ungefär 16.50 och min lektion skulle börja 17.40. Det fanns liksom ingenting att göra, så jag tänkte åka dit, betala och sedan plugga lite... Men så blev det inte heller...
Den som skulle köra innan mig kom inte så de lät mig köra lite tidigare. 17.11 satte jag mig i bilen, redo för en lektion. Läraren testade mina kunskaper genom att låta mig: starta i backa, backa runt hörn, köra i tätbebyggt område, landsvägskörning, vänstersvängar och lite till.
Allt gick kanonbra.
Hon sa att det märktes att jag kört mycket bil. Det är ju positivt.
Eftersom körlektionen flyttades så gjorde det att jag inte behövde stressa som en idiot till samlingen. Kom nog 10 minuter försent, men jag hade räknat med mer så det var ju bara bra.

Matchen spelades på tre femmor. Efter första perioden låg vi under med tre kassar...
Andra och tredje var våra perioder. Vi lyckades göra 3 mål i varje period. Matchen slutade alltså med vinst (6-3) till oss. Domarna kanske ska börja tänka på matchen istället för annat... Det var en avaktande utvisning och marstrand höll och spelade runt bollen. Helt plötsligt så tar en Pixbospelare bollen och skjuter mål. Domaren dömmer mål :O
Men som tur var så tänkte han efter lite, så det blev inget mål.
Likaså var det med en missad utvisning på avstånd på ett frislag...

Morgondagen kommer bjuda på; idrott, Kommunikation och analys samt matte c prov...

Nu är jag trött, så det är väl ganska smart att sova då =)

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0