Ett lite seriösare inlägg

Till att börja med så måste jag erkänna att min blogg (och mitt bloggskrivande) har varit väldigt tråkig den senaste tiden. Jag har varit trött på kvöllarna (då alla mina inlägg är skriva), vilket har medfört att jag inte orkat anstränga mig med att skriva seriösa inlägg...
Detta är något som jag måste ta tag i. Kanske man ska skriva mer seröst fast mer sällan. Att fortsätta som jag gjort nu ett antal veckor känns bara konstigt, det finns ingen mening med mina inlägg. De skrivs bara för att jag inte kan gå och lägga mig utan att ha skrivit något.
Valet om framtiden med bloggen ligger hos mig. Jag hoppas (och tror) att det kommer bli mycket bättre!



Lite mer än halva min praktikperiod har nu gått. Jag har aldrig trivts så bra på en praktikplats som jag gör här på krocksäkerhet. Man kände sig snabbt som en i gänget. Alla är trevliga, och låter mig göra olika saker. Jag behöver alltså inte bara hålla på att monter saker. Det blir även en del tid i kontrollrummet där mätvärden ska föras in i olika program och sedan skriva ut, filmer ska redigeras och kort ska läggas in på datorn. Det är en blandning av allt möljigt man gör här inne.
Just nu är inte stämmningen jättebra på avdelningen. Dagligen pratas det om varsel och Volvo's framtid. De är många som är irriterade på att allt går genom media innan de når de anställda. Det är så sjukt dåigt. Det är faktiskt personalen som blir drabbade, så varför ska inte de få reda på sakerna innan det går ut i radio, tv osv?

Att man ska tillbaka till skolan om ett par veckor (fredag v.43) känns konstigt. Liksom, tillbaka till verkligheten där man INTE kan sitta på en stol och surfa på internet när det inte finns något att göra. (självklart är den handledaren som sagt att det är okej. Innan man sätter sig vid en dator går man självklart runt och frågar om det är någon man kan hjälpa till med). På min skola finns det alltid saker att göra. Man kan aldrig bli klar med saker, utan det är bara att fortsätta jobba...
Hur mitt schema (och provschema) ser ut när jag kommer tillbaka till skolan vet jag inte just nu.
Jag tror inte det ligger några prov de två-tre första veckorna (om nu inte tyskläraren tvingar min klass (de som läser tyska) att göra provet som är vecka 45. Det fungerar liksom inte att göra ett prov om genomgångarna har varit under vår praktik...).

Fredag v.43 är min första skoldag efter praktiken. Då ska en muntlig redovisning, på engelska, göras.
Hela måndag v.44 (har inte något höstlov) finns det tid till att skriva på APU-arbetet.
Undra vad man gör om man är klar... Hmm... måste slänga iväg ett mail till läraren och fråga. Kanske man kan få vara ledig?... ;)



Igår var det exakt tre månader kvar till min 18-årsdag (och brorsans 16-årsdag). Helt galet vad tiden går fort. Sakta med säkert har jag börjat planera vad som händer då... ^^
Nu är det verkligen inte långt kvar till jag kan skaffa körkort (ska göra det så snabbt som möjligt efter min födelsedag). Om tre veckort kör jag min första körlektion. Det känns så overkligt (åt det positiva hållet).
Tiden går fort när man har roligt! ;)



Tisdag v.43 är det distriktslagsträning i Lundbystrand 20.30-22.30. Det kommer bli en sen kväll, men sak samma. Det är kul, och då kan man allt offra tid till det. :D



Min kropp känns idag sådär halvseg. Det känns att man har spelat tre matcher på två dagar.
Att jag känner mig seg bryr jag mig egentligen inte så mycket om, så länge foten känns bra (vilket den också gör) så är det sak samma hur resten av kroppen mår. Det går över snart, så sak samma... :P



Anledningen till att jag kunnat skriva detta inlägg är för att den som är ansvarig för provet som jag jobbar med är på möte till 12.00. Så fram tills dess får jag göra vad jag vill.
Prio ett under denna tid var att skriva blogginlägget.
När jag skrivit klart detta (vilket är ganska snart) så är det lunch och sedan blir det lite skrivande på arbetet. Jag har som mål att få skrivit klart det till imorgonkbäll. Det är bara tre sidor kvar att skriva, så det blir inte så jobbigt. Dock så är det de frågor som jag tycker minst om kvar att besvara... Etik och mångfald. Inte för att det är svårt, men inte så kul...

Vad som händer resten av dagen vet jag inte riktigt...
Jag slutar vid tre och då drar jag hem direkt för att starta datorn och skriva lite på arbetet.
Om jag har tid och lust så blir det kanske så att jag följer med mamma på fotbollmatch på Yttern, men det återsår att se hur det blir med den saken...


Detta inlägg kändes lite seriösare än alla andra gjorde de senaste veckorna...
Får väl se till så det fortsätter så här med lite meningsfullare inlägg.
Nu är det dags att dra på lunch.
Ha en bra dag!
// Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0