Ångestdag

Okej, jag måste erkänna att dagen har varit riktigt jävla usel. Så jävla kass! Blir bara mer irriterad av att tänka på den...

Allt började med att jag imorse gick upp vid halv tio efter en natt med störd sömn. Har vaknat flera gånger av olika saker,. tex av sms, när familjens väckarklockar ringde och av att en mygga bet mig så jag blev tvungen att klia sönder ett myggbettshelvet för att kunna somna om.

Jag var sjukt irriterad när jag lämnade sängen. Kroppen gjorde ont och allt kändes bara fel. Helst av allt så skulle jag velat ligga kvar och inte göra någonting, men skolan väntade så det var bara att gå upp...
Trodde att allt skulle bli bättre när jag vaknat till lite, men nej nej...
Mitt första problem var att välja kläder. Stod framför garderoben i en halv timma utan att komma fram till vad jag skulle ha på mig. Det slutade med att jag bara tog ett par jeans och en t-shirt. Orkade inte bry mig tillslut...
Sedan kom nästa problem... Frukost... Det fanns verkligen ingenting som passade att äta... Blev mer irriterad... Tillslut tog jag en banan och gick tillbaka till mitt rum för att packa skol- och träningsväskan...
Där kom ett problem till... Vilka kläder skulle jag träna i??
Det slutade med att jag, efter att ha rotat igenom hela lådan med träningkläder, tog mina nya träningsshortsen och en träningst-shirt av brorsan (älskar att han har vuxit ur sina unihoc tröjor^^ ).
Efter att ha packat träningsväskan och slängt ner matteböckerna där i så gick jag till skolan. Osminkad och jäkligt irriterad.

På bussen blev det en sväng med mascaran på ögonfransarna. Såg sjukt trött ut... Kändes inte som jag hade något val...

Kom till skolan ungefär en halv timma innan lektionsstart. Hann inte mer än säga hej till min kompis innan hon sa:
- Men vad fan har du gjort med läppen?
Hmm, tack så mycket att du påminnde mig att jag har en fläskläpp efter att ha varit innebandyledare igår...
Kände inte att dagen blev så mycket bättre av att få veta att det läppen var svullen... Känns jättebra att vi ska ta kort på fredag...

Lektionen gick faktiskt bra. Det var bara eget arbete. Jag fick gjort ganska mycket, men det finns fortfarande en del att plugga på inför provet...
Jag lämnade skolan typ 40 minuter tidigare för att fortsätta plugga på annan plats... Egentligen bara för att hinna till Imeo för att göra inlägg då jag enligt sjukgymnasten måste skaffa det för att inte belasta ledbanden på det sättet jag göra nu...

Att göra inläggen gick fort... Gick sedan till biblioteket för att låna en engelskbok som måste läsas under praktiken...
Gick sedan till Idrottshallen för att invänta träningen. Valde att plugga lite matte innan...
Fick sedan avbryta för att det var dags för möte................

Själva träningen gick åt helvete. Jag var inte alls motiverad att träna. Hade nog gjort mest nytta av att hålla mig borta från planen.
Det kändes inte rätt att träna när jag har sjukt mycket i skolan nu... dessutom så gjorde min hälsena ont...:/
Jag har sån ångest för att jag tränade istället för att plugga... Kommer formodligen få ångra detta... :(

Nu sitter jag här framför datorn och är besviken på mig själv. Det kommer bli ännu en sen kväll, vilket betyder att jag kommer vara död i morgon i skolan...

Min planering för resten av veckan:
Tisdag: Mölndalssjukhus 9.00, sedan stressa till skolan.
Onsdag: Engelska prov ( typ 10 sidor grammatik), muntlig tyska redovisning
Torsdag: Matteprov (halva matte c...) träning
Fredag: Skolkort (HATA!!!)
Lördag: Ev innebandymatch (?) annars ledig...
Söndag: Innebandyledare

Sedan börjar veckan om... Slipper dock skolan eftersom jag går ut på praktik. Ska bli gött med 6 veckor utan skolan...

Nää, vad fan snart måste den här dagen ta slut för allt känns bara helt fel.
Det blir snart en dusch och sedan tack och hej för mig.
Imorgon är det en ny dag och alltså nya möjligheter.
Har upplevt en mycket dålig dag så morgondagen kan bara bli bättre :)

Jaja, duschen kallar på mig...

Hej hej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0