Onsdag

Guten Abend!
Wie geht es?
Mir geht es gut :)

Heute hatte ich meine erste Deutsch Lektion. Es war ziemlich traurig...

Okej, mina tyska kunskaper är inte så bra... Det får bli ett inlägg på svenska istället... Ska inte plåga er mer...

För dig som inte förstår tyska så börjar jag nu om inlägget, fast på svenska.

God kväll!
Hur mår ni?
Jag mår bra :)

Idag har jag haft min första tyska lektion. Det var ganska tråkigt...

På morgonen hade jag först religion. En mycket slapp lektion med sammanlagt 1 timma rast. Dessutom slutade vi 45 minuter tidigare, så jag hade bara lektion i 1½ timma. Ganska härligt :)
Den slappaste religonslektionen hittills. Först så gick ju igenom Volvos code case och sedan var det lite uppgifter till det som gjordes i grupper.
Dessa redovisades sedan inför hela klassen.
När alla redovisningar var klara så fick vi tillbaka arbetet om "Gud har 99 namn". Mitt arbete tyckte jag blev mycket bra, och det verkade läraren tycka också :) Trots att jag inte tycker att religion är så roligt så lägger jag ändå ner tid för att få så bra resultat som möjligt. Det lönar sig inte att stressa ihop ett arbete för att man får gå när man är klar. Det är bättre att ta det lugnt och fundera och analysera mycket. Ett MVG till mig blev det  :)

Igår fick vi även tillbaka ett prov i produkt utveckling som gjordes i slutet av ettan. Även den kursen ligger lite längre ner på min "favoritlista", men ändå så lägger jag ner tid och gör så gott jag kan. På detta blev det ett MVG också.
Även om det inte verkar som jag pluggar och lägger ner tid till skolan så gör jag faktiskt det. Jag kan om jag vill och nu vill jag.
I helgen kom jag fram till vad jag vill utbilda mig till. Nu blev du allt nyfiken :P Hehe^^
Mina drömmar är efter min tid på GTG läsa vidare till civilekonom.
Det är i alla fall vad jag vill nu, men det kan ju självklart ändras innan det är dags att söka till högskolan.
Jag har under en tid varit negativ till att läsa vidare, dels för att jag känt att jag gått tillräckligt länge i skolan men mest för att jag inte vetat vad jag vill bli... men nu när jag kommit på så är jag positiv till att fortsätta plugga.
Vi får se hur länge mina drömmar håller...

På lunchrasten drog jag till stan för att sätta in pengar på banken, och då var jag med om en ganska rolig sak...
Jag: Hej, jag skulle vilja sätta in pengarna på mitt konto, men kan inte kontonummret.
Tanten i kassan: Vilket konto vill du sätta in pengarna på?
Jag: Hur mycket har jag på mitt ungdomskonto?
Tanten: Du kan se här (hon vred skärmen)
Jag: Sätt in det på sparkontot jag har tillräckligt (egentligen för mycket) med pengar på mitt andra konto)
Tanten: Men är det så smart? Du kan ju inte komma åt pengarna förrän du fyllt 18 år.
Jag: Men jag vill ju inte kunna komma åt pengarna, så varför inte?
Tanten: Okej, du gör som du vill... men det är inte många ungdomar som tänker som du...

Jag fick sedan pengarna insatta på mitt sparkonto, så nu kommer jag inte åt dem förrän om 4 månader 1 dag 23 timmar och 33 minuter.
Jag är alltså inte normal som vill sätta in pengar på ett konto där jag inte kommer åt dem...  Hmm...

Efter banken så gick jag en stund i Nordstan. Fick köpt en doppresent till mitt kusinbarn.
Sedan gick jag runt i lite olika affärer utan att köpa någonting. Hittade lite fina tröjor, men om jag skulle ha köpt dem så hade min garderob rasat ihop... den är överfull av t-shirtar.
Det var faktiskt härligt att gå runt i affärer och bara titta. Lätt att jag kommer att göra om det flera gånger :)
Vid halv ett bar det tillbaka till skolan...

Jag skrev under tyskalektionen förut att jag hade tyska och det var tråkigt...
Och jag måste faktiskt skriva igen att det var ganska tråkigt. Jag hade hoppats på en lite mjukstart med lite övningar för att hitta språket som lagt sig långt bak i huvudet, men så blev det inte. Istället för en mjukstart så blev det pang på rödbetan!
Vi satt först och jämförde betygskriterierna för steg 3 och 4 (jag läser steg 4:a nu). Vi skulle mest få reda på vad som krävdes i år jämfört med förra året.
När det var klart så blev det en rast på typ 20 minuter bara för att det var så sjukt varmt i klassrummet (kanske dags att fixa luftkonditioneringen?).
När rasten var slut så var det dags att börja jobba på allvar!
Vi fick i uppgift att i grupper ta reda på saker som hänt i Tyskland under sommar, och nästa vecka ska de redovisas muntligt inför hela klassen.
Här är det ingen mjukstart inte...
Det positiva med lektionen var att vi slutade 45 minuter tidigare för att alla språklärare skulle ha möte tillsammans. Kändes gött att sitta på bussen på väg hem redan 16.10.
Egentligen hade jag tänkt åka hem och plugga, men jag valde att hoppa av bussen i Ytterby för att köpa något att äta och sedan titta på fotbollsmatch.
Ytterby vann över mossen med typ väldigt mycket. 9-5 eller nått sånt... tappade räkningen på slutet^^

På väg hem så åkte jag och mamma in för att handla saker till min middag imorgon. Måste åka direkt från skolan till Valhalla för att först se när brorsan spelar och sedan när mitt lag spelar.
Det är liksom ingen idé att åka hem om jag bara hinner hem och vända... (känns inte så kul att vara hemma i 5 minuter...) Istället kommer jag att sitta kvar i skolan i 1½ timma och skriva lite på kommunikationsanalysen, tyskan och ev plugga lite matte. Det känns bättre att stanna i skolan, få pluggat och sedan dra till innebandyn än att stressa från skolan, åka hem och sedan vända.
Dagen kommer bli mycket lång, men de är det värt!

Väl hemma satte jag igång med min middag till imorgon. Det blev pasta sallad med kyckling. :) Nu gäller det bara att komma ihåg att ta med det imorgon... Måste nog skriva en lapp och lägga under nycklarna för att inte glömma av det...




På schemat imorgon står det engelska och matte.

Jag har trott att det bara varit 13 glosor som man skulle kunna, men idag när jag öppnade boken (för första gången sedan vi fick glosorna) så upptäckte jag att det inte alls var 13 utan 22 stycken! :S
Jag har inte pluggat ett skit på dem. När det här inlägget är avslutat ska jag lägga lite tid till att plugga. Kommer inte orka så mycket idag, får plugga lite mer på bussen till skolan imorgon...

I matten har jag fått gjort alla tal som ska göras inför morgondagens lektion, så de behöver jag inte tänka på...


Nu känns det bara som jag sitter här och skriver utan att ha något att skriva om.

Kanske det är dags att sluta skriva här och plugga lite engelska istället.
Känner att det börjar vi dags att sova snart...




Mamma och pappa, jag älskar er!
Jag vet att jag inte varit den vanliga Malin den senaste tiden, men nu vet ni varför.
Jag älskar att ni bryr er om mig, och stöttar mig hela tiden.
Jag älskar er alltid trots att jag inte visar det! 

Jag har länge suttit länge framför datorn för att få skrivit ner hur mycket ni betyder för mig, men det enda som kommer fram är massa tårar.
Jag älskar er mest av allt i hela världen!
Ni är mitt liv ni är mitt allt jag älskar er


Jag har de underbaraste föräldrar som finns på denna jord!

Borta bra men hemma bäst,
Där, allting känns så väldigt rätt
Vart i nord, syd, öst å väst
Så, borta bra men hemma bäst!

JAG ÄLSKAR ER <3<3

Massa pussar och kramar från er dotter




Nu är det dags för mig att fundera på att kanske gå och sova...
Hade inte planerat gå och lägga mig såhär sent, men nu blev det som det blev... Jag få väl ta igen sömnen någon annan gång...
Innan jag går och lägger mig så blir det lite engelskapluggande...

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0