Torsdag

En mycket lång dag har snart nått sitt slut..

Igår kväll så fick jag ett mail om att min dator skulle hämtas genast. Fan vad glad jag blev att läsa det, jag har saknat min datorn. Den här känns värsta B, trots att den är exakt likadan som min.
Det som var lite mindre kul var att jag skulle behöva flytta allt till min externa hårddisk. Det tog sjukt lång tid. Vid halv två (på natten) så var allt fixat, men på externa hårddisken såg det ut som ett krig. Jag fick helt enkelt fixa i ordning där... Sista gången jag tittade på klockan så var den 2.28, men vad som hände efter det minns jag inte... Imorse så vaknade jag när väckarklockan ringde, vid 5.15, sittande med datorn i knäet och kläderna på. Jag somnade alltså när jag höll på att fixa hårddisken... Hehe

Idag harjag haft as kul på praktiken. Det fanns saker att göra, så det var inte så mycket slappande... vilket jag var glad över, det är faktiskt inte så kul att inte ha något att göra flera dagar i rad...
Efter ett slag på en instrumentbräda så fanns det inte något material mer, eller i alla fall inte så att vi skulle kunna fortsätta med försöken... Jag fick i stället montera ner tunnelkonsolen och sedan montera ihop den med nytt material. 26 skruvar användes till det. Hur den skulle sitta fick jag lösa själv. Det var as kul att få göra något själv utan att någon stod och tittade på. Jag lyckades få det riktigt, så imorgon kommer den att slås sönder :P

Efter praktiken så drog jag till skolan för att först blåsa om lånedatorn och hämta ut min dator...
När datorn var omblåst så gick jag för att hitta en datagubbe. Det var inga problem... Men när han tog fram min dator så var den inte lagad.
Att en person kan så många svordomar som datagubben kunde visste jag inte. Han var rasande för att företaget som skulle laga den inte hade gjort det. Och det var tydligen inte första gången de hade skickat tillbaka en dator som inte var lagad...
Min dator kommer nu att skickas tillbaka för att lagas IGEN. Så det blir helt enkelt en månad till med lånedatorn... SUCK!

Efter skolan så drog jag till stan för att invänta en buss till Kungälv.
Väl i Kungälv så fick jag lånat om en bok och gått en promenad. Ringde sedan pappa för att höra om jag kunde vara med på deras gymträning, och det fick jag... Så 19.00 befann jag mig i gymmet i idrottshallen för att börja min långa träning. 20.00 började min gymträning och 21.00 var det dags för innebandy.
Jag har alltså tränat i 3½ timmar idag, så underbart. Man kan inte träna för mycket (och jag behöver verkligen träna!)...

Att jag fortfarande är vaken är helt otroligt. Jag är faktiskt inte trött :O
Men bara för det så kommer jag inte stanna uppe så länge till. Jag ska snart stänga av datorn och sedan gå och lägga mig. Väckarklockan ringer om 5 timmar... Att det är fredag imorgon är helt otroligt, veckan har gått fort...

Ha en bra fredag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0