Underbar tisdag :D

Shit, jag är så glad och allt är bara för underbart!

Gårdagen var till en början ganska seg. Efter träningen så blev det inte så mycket gjort hemma. Jag fick städat lite i mitt rum, men för dig som följt min blogg så har du kanske märkt att jag inte tycker det är så kul... Mitt i mitt städande så plingade det till min mobil med comviqnumret. Det var mitt ex (sedan några år tillbaka) som skickat ett sms till mig. Klockan var då halv elva. Vi höll på att skicka massa sms till varandra, och helt plötsligt var det kul att städa. Ju snabbare det blev klart desstom mer tid hade jag på mig att skicka sms innan det var dags att sova.
Vid halv tolv så var rummet färdig städad och jag var redo för att gå och lägga mig. När jag väl låg i sängen så ville inte min kropp sova, den ville fortsätta med sms:andet. Och så blev det också...Vi låg och "pratade" med varandra genom sms fram till halv ett då Daniel tyckte det var dags att sova.
Att jag var trött märkte jag inte förrän efter att jag lagt ifrån mig mobilen. Det tog inte många minuter innan jag sov. Haha

Imorse var det inga som helst problem att gå upp. Min kropp har vant sig riktigt bra att gå upp tidigt. Det är bra! :)
Jag var faktiskt inte trött, trots att det inte blev så jätte många timmars sömn.
Bussen från hjalmar var lite sen, vilket gjorde att jag kom 7 minuter senare än jag brukar göra till min avdelning. När jag öppnade dörren så sa min extra handledare:
- Gud, jag fick lite panik... Trodde inte att du skulle komma idag. Jag är så trött så du kommer få göra det mesta idag.

Haha, det var ju kul att mötas av det...
Men att jobba mycket är inget som jag är negativ till. Det var så slappt förra veckan så att ha lite att göra är bara kul ;)
Jag fick göra allt i mitt tempo, så visst gick det lite långsammare än om någon van person skulle gjort det, men det var ingen som brydde sig. Alla vill att jag ska lära mig så mycket som möjligt så de tycker bara det är bra att jag får jobba själv.
Jag fick fortsätta med instrumentbräde provet (det som jag gjorde de senaste arbetsdagarna). Det provet kanske inte var det roligaste, men allt är faktiskt inte roligt... Det var ett perfekt prov att börja jobba själv med. Man gjorde samma saker hela tiden så det var lätt att lära sig.
När jag monterat på allt så var det dags att slå. Även det gick bra, men värderna blev helt åt skogen. Att fortsätta med försöket var inte att tänka på. Den ansvarige bröt allt. Innan det är dags att fortsätta så måste det hända något med materialet som gör att man inte skadar sig så mycket vid en ev. krock

När försöker var avslutat så städade jag upp lite (trots att ingen sa att jag skulle göra det). När min handledare sedan tittade till mig så blev han lite smått överraskad att jag städat upp. Jag kände mig lite stolt.

Under hela försöket så gick min mobil varm. Daniel och Alexandra höll på att skicka sms hela tiden. Förmiddagen var riktigt trevlig. Jag fick mig några goa skratt emellanåt.

På eftermiddagen hade jag inte så mycket att göra. Först så gick jag runt lite i huset för att se om det hände något annat att titta på, men det var lite dött överallt.

Efter halv-två fikan så var det dags att hjälpa till med ett nytt prov. Istället för att vara ute i "verkstaden" så fick jag vara inne på "kontoret" och programmera och ladda allt. Eftersom allt ska dokumenteras så krävs det lite datorarbete...
Så resten av dagen spenderade jag framför en dator för att dokumentera och rapportera försöken. Även det var roligt ;)

Nu sitter jag hemma i mitt rum med en datorn som går varm. Att chatta på msn, titta på tv, skicka sms och försöka blogga samtidigt är inte så lätt. Bara det här inlägget har tagit 45 minuter att skriva. Haha, men jag har haft kul samtidigt ;)

Imorgon är det onsdag och en till dag på Volvo väntas. Jag ser fram emot ännu en dag.

Ikväll så kommer det nog inte bli lika sent som igårkväll. Jag ska försöka komma isäng inom några timmar...

Nu ska jag lägga lite tid till mina kompisar på msn :)

Ha en trevlig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0