16 April

Jag har precis genomlidig ännu en dag. En ganska tråkig och jobbig dag dessutom. I och med att jag inte sov så mycket i natt så blev skoldagen jobbigt. Att dessutom börja dagen med att sitta och lyssna när treorna redovisade sina projektarbeten i tre timmar och tjugo minuter gjorde inte saken bättre. Det var flera gånger som mina ögon höll på att stängas. Jag lyckades faktiskt hålla mig vaken hela lektionen! =)


Lunchen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Mina mandlar är svullna och gör ont därför kunde jag tyvärr inte få i mig någon mat. Bara att prata är ett helvete =(  Jag fick sitta och titta på när mina kompisar åt. Snacka om att jag blev ännu hungrigare. Jag var så hungrig att jag tillslut valde att ta en tupplur för att få annat att tänka på! Dock så blev tuppluren bara en timma lång. Inte alls så härligt, skulle behöva sova lite till...


Mentorstiden blev inställd, ingen av våra lärare kom dit... Maria är sjukskriven och Martin hade lektion med några andra. Det var gött för oss i alla fall. Det är inte varje dag som lektioner ställs in för oss.


Andra lektionen var kemi. Inte alls roligt. Vi ska ha prov om två veckor och ingen kan någonting. Det är väldigt bra. Jag hade hoppats på en repetitionslektion idag, men så blev det inte riktigt. Vikarien (Maria är som sagt sjukskriven) gav oss tre papper med lite saker. Det var vad vi skulle jobba med under lektionen... Visst låter det lätt?... men det kanske hade varit bra om vi hade gått igenom detta någon gång tidigare. Att lösa uppgifterna blev inte så lätt helt enkelt. Efter att ha löst typ 10 uppgifter började man fatta vad man gjorde... Nackdelen då var att man fick gå hem om man ville. Klart att man drog liksom. Kanske inte så smart såhär i efterhand, men ibland gör man osmarta saker i sitt liv också. Lärare måste väl ha lärt sig att det inte går att säga till en klass att det är okej att gå hem om man vill...

Jag lämnade i alla fall skolan klockan 15.15. Väldigt gött med tanke på att jag egentligen skulle sluta 16.30.


Det som är lite mindre gött är att jag alltid får vänta på bussen så länge... Att sluta tidigare lönar sig knappt. Idag fick jag vänta i 30 minuter. Kul att jag alltid lyckas missa tåget med 3 minuter... Suck på detta.  

Jag hade hoppats på att det skulle bli en snabb färd hem med bussen, men så blev det inte :( På motorvägen var det långa köer, så långa att bussen valde att köra en annan väg... där det också var massa köer! Det tog 50 minuter för bussen att åka från Hjalmarbrantingsplatsen till angeredsbron... Bara det säger väl allt.

Jag kom hem ungefär 40 minuter för sent, inte alls roligt!


När jag kom hem så var jag verkligen as hungrig. Fick som sagt inte i mig någon mat i skolan, tyvärr ville jag inte äta något hemma heller. Jag ville inte plåga mig själv...


Framåt sjutiden åkte jag iväg för att titta på Sportlifes kvalmatch... En mycket seg match att titta på. Det var först i slutet som saker och ting började hända... Sportlife vann tillslut matchen på straffar.


Nu sitter jag hemma i soffan och tittar på tv. Magen kurrar som bara den. Jag måste äta något snart. Det här går bara inte. Jag håller på att hungra ihjäl :S


Imorgon är det fredag (äntligen!) och dags för mig och Carro att göra stan osäker. Men först är det skola som gäller. Jag tänkte faktiskt, för ovanlighetens skull, lämna datorn hemma. Jag brukar alltid ha med den, även om den inte behövs... Men imorgon får det så snällt ligga kvar på mitt skrivbord. Jag har faktiskt inte tänkt ta med någonting alls till skolan. Jag behöver nog ingenting... Kanske ska stoppa ner en penna i jackfickan... eller så struntar jag i det. Det finns alltid någon som har en extra penna att låna ut om det behövs.


Ganska snart ska jag försöka bestämma mig för vilka kläder jag ska ha imorgon. Det kommer ta ett tag, men jag ska allt ha bestämt mig innan det är dags att sova...

Dessutom måste jag få i mig någon mat och göra lite rehab...

Ha det gött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0