Långfredag...

Långfredagen har kommit. För mig kommer den nog inte bli så lång... Jag är nämligen nyvaken och har inga planer alls för dagen.
Egentligen vaknade jag vid halv elva. Min bror visslade så det skar sig i mina öron. Inte alls roligt att vakna till, speciellt inte så tidigt!
Jag hade ändå ganska tur. Drygt 10 minuter senare åkte han, mamma och pappa iväg för att spela Dumleslaget. Skönt tyckte jag som kröp ner i sängen igen... Och somnade.
Drygt tre timmar senare vaknade jag av telefonen ringde, trött som bara den lämnade jag sängen för att svara... Tro nu inte att jag stannade uppe efter samtalet, nej nej! Jag gick självklart tillbaka till min säng för att sova lite till.
Nu har klockan hunnit bli kvart i tre och jag har vaknat igen.
Att titta ut och se solen skina skulle gjort de flesta lite piggare, men inte mig. Jag är fortfarande jätte trött. Halsen är lite bättre, men huvudet är åt skogen!
Man borde väl vara lite pigg om man sover i 19 timmar, eller?

Idag ska jag inte göra någonting. Det finns ingen ork faktiskt...

/Hon som är förbannat trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0