Snart är det långledigt...

Skärtorsdagen är kommen, för mig betyder det inte något mer än att det snart är långledigt. Jag ska överleva denna skoldag, sedan är det ledigt till på tisdag... Är det något jag behöver just nu så är det ledighet. Det börjar bli jobbigt i skolan, det är prov hit och dit, inlämningar upp och ner, redovisningar fram och tillbaka. De senaste veckorna har varit jobbiga.

Just nu pågår engelskan. Vi har en uppgift som ska göras, medan det är några grupper ute och redovisar. Uppgiften ska varken lämnas in eller förhöras, så det är nästan ingen som gör det. De flesta sitter istället framför datorn och spelar spel, tittar på film eller lyssnar på musik på högvolym.
Jag försöker samla lite krafter till redovisningen. Det finns inte mycket energi i min kropp, sov inte så mycket inatt heller. Men trots att jag är trött, osminkad och går klädd i joggingbyxor och en t-shirt så tänker jagpositivt. Det är ju trots allt bara lite mindre än 8 timmar kvar innan det är dags att gå hem här ifrån.

Under min påsk ska jag inte göra så mycket, nästan ingenting faktiskt. Det som är planerat är 7-års kalas på lördag förmiddag och 18-års party på kvällen... Annars är det helt tomt i min planering... Om man inte räknar med pluggandet då... Jag skulle behöva plugga lite till det... 

Vad som händer mer idag vet jag inte. Ska i alla fall ha engelska till 11.20 sedan lunch till 13.30 då konstruktionen börjar. Sedan fortsätter den till 16.30.... Efter det är det äntligen ledigt.

Nu är det dags för mig att redovisa... Suck!

Ha en bra dag.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0