Gårdagen och lite av dagen

Det är fredag igen, helt sjuk! :O Veckan har gått så otroligt fort, nästan lite för fort. Jag har inte hängt med riktigt.
Igår blev det inget långt inlägg, jag var trött och ville bara gå och sova...
Idag känner jag mig lite piggare så därför skulle jag kunna berätta lite om gårdagen...

Ja, det var ju torsdag igår. Min dag började med att min mobil fick ett anfall som gjorde att alarmet inte ringde... Tur att jag alltid har tre väckarklockor varje morgon. Det blev väldigt stressigt. Jag vaknade 18 minuter innan bussen gick. Hade först tänk att sätta på mig kläder och dra iväg, men när jag tittade mig i spegeln så såg jag att min hår var lite mindre fint... Det fick helt enkelt bli en snabbdusch!
12 minuter innan bussen gick lämnade jag huset i Rörtången, med alla mina saker, för att åka hem till mamma och pappa. Självklart så blev jag tvungen att skrapa rutorna, PANIK! Att allt dessutom immade igen pga mitt blöta hår gjorde inte saken bättre.
Jag kom i alla fall hem 5 minuter innan bussen gick. Jag sprang in i huset med alla mina väskor och slängde de på golvet i mitt rum. Mamma var på väg att åka till jobbet, så jag åkte med henne till bussen. HÄRLIGT!
En minut innan bussen kom befann jag mig på busshållplasten. Det var först då jag kunde slappna av.

Jag skulle inte till skolan, utan istället till Världkulturmuseet... TRÅKIGT!
Det var bra att bussresan tog en liten stund, jag hann nämligen sminka mig undertiden GÖTT!

Väl framme på Korsvägen var jag så hungrig att jag trodde jag skulle dö. Fick dragit med mig Carro in på Pressbyrån för att köpa lite frukost. Mycket behövligt!

Stunden på Världskulturmuseet var mycket seg! Jag är inte alls intresserad av vad-det-nu-var-det-handlade-om. Vi fick i alla fall lämna stället efter en och en halv timma.

Tillbaka i skolan blev det käk och en sovstund innan det var dags för mentorstid.
Det sas inte så mycket där, mest tjöt om ingenting helt enkelt..

Sista lektionen för dagen var kemi. Vi hade vikarie eftersom våran vanliga lärare ligger på sjukhuset.
Tyvärr är det inte så många som tycker om vikarien, väldigt luddig person. Att vi både började tidigare och fick sluta väldigt mycket tidigare var dock väldigt bra. Att sluta klockan 14.50 istället för 16.30 var väldigt gött :P

Jag åkte hem till mamma och pappa, tog mammas bil och åkte hem till Rörtången. Väl där hade jag planerat att plugga och städa lite... Men så blev det inte. Jag packade istället ihop de sista sakerna som var kvar och sedan var det dags att åka till träningen.
Sista träningen för denna säsong var både bra och rolig. Det var länge sedan jag kände att jag orkade så mycket som jag gjorde igår. Helt sjukt roligt var det. Att avsluta säsongen såhär var härligt =)
Efter träningen drog jag snabbt till klubblokalen för att lämna bollarna och sedan bar det av hemåt.

Snacka om att jag var lagom irriterad när jag hade en gubbe framför mig som låg i 50km/h på Marstrandsvägen. Jag höll på att flippa loss! Att köra om gick det inte att göra, om jag inte skulle vilja krocka med de mötande bilarna...

Hemma hos mamma och pappa lämnade jag av de sista sakerna, packade upp allt och gick sedan och duschade. Jag stannade inte så länge, dammsugaren och idrottsboken väntade på mig hemma i Rörtången.
Kvart i tio kom jag hem. Då började jag med städningen. Okej, där ljög jag visst. Jag började med att koppla upp datorn, förvånad?? haha

Halv elva satte jag i alla fall igång med städningen. Det tog ett tag och när klockan blivit tolv var jag helt död! Att börja plugga då tog emot, men jag hade faktiskt inget val...
Idrottsboken fick göra mig sällskap en stund. Sååå segt. Det tog verklligen inte lång tid innan jag tröttnade och började chatta med Carro på msn istället. Hon hade tydligen inte börjat plugga, då blev jag lite glad att jag hade gjort det =P
Tjugo i ett skrev jag ett snabbt inlägg... Vid den tiden trodde jag att jag inte alls skulle kunna hålla mig vaken en stund till... men, jag blev lite piggare av att borsta tänderna så att sova var inte alls att tänka på. Jag satt uppe och pluggade en stund till. När klockan precis passerat tre tyckte jag att det var dags att sova. Då hade jag både hunnit plugga, chatta och surfat.
Att gå upp imorse vid sex-tiden var väldigt jobbigt!
I skolan var första lektionen idrottsprov (det jag pluggade till halva natten). Vi satt i världens minsta klassrum och skrev. Efter 50 minuter var jag klar. Det gick as bra =)

Andra lektionen var Produktionsutrusning B. Där var det inte alls jobbigt. Jag skulle skriva klart min laborationsrapport, och fick därför sitta vart jag ville. Självklart satte jag mig på studietorget där Carro befann sig för att blåsa om sin dator. Att skriva rapporten gick mycket bra. Jag blev klar efter en väldigt kort stund. Den blev faktiskt väldigt bra =)
När rapporten var inlämnad fick jag rast resten av lektionen. Gött!

Just nu sitter jag på sista lektionen för dagen och till och med för veckan. Som alla andra fredag så är det CAD som gäller. Vi håller på att CAD:a ett kök, lite mindre roligt faktiskt. Ganska snart ska vi ha en rast och sedan är det dags att hitta på ett köksredskap att CAD:a.

Nu har jag nog skrivit mitt längsta inlägg ever. Har du orkat läsa detta så är det ett under, haha.
Dags för rast =P
Kram

Kommentarer
Postat av: G.

Ahh!! Du skulle inte städa!!! Du är ju typ gäst!!



...men tack ändå! :-)

2009-04-03 @ 14:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0