Skolan

Integraler, derivata, pirmitivafunktioner... Det är bara tre av alla mattetermer som snurrar runt i mitt huvud.
Jag kan inte påstå att jag tycker det är så roligt område vi kommit in på i matten... men jag får väl tänka positvit, det är endast 16 timmar matte kvar innan nationellaprovet. Alltså 4 stycken vanliga (200 minuter) och två korta (80minuter) mattelektioner kvar. Asså, det börjar kännas bra nu.

Jag har precis suttit och tittat igenom schemat för resten av terminen. Endast 48 skoldagar + avslutningen kvar. Det är ju inte alls långt. Tiden går fort och helt plötsligt kommer väl onsdag den 24 juni när det är dags att gå på sommarlov. Längtan är stor!
Haha, 301 h och 5 minuter är det dessutom... Behöver jag säga att jag har tråkigt? ;)

Nää, nu ska jag försöka jobba lite matte den lilla stunden som är kvar innan det är dags att dra på lunch.

Ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0