Helgen

Jag har ännu en gång vaknat upp efter alldeles för få timmars sömn. Egentligen skulle jag bara vilja somna om, men att sova bort denna dag har jag inte riktigt tid med. Jag har lite saker att göra...

Min helg har i alla fall varit helt underbar. Fredagen är en dag som jag knappts kommer glömma. Allt började med skolan (som vanligt). 8.00-16.15. Först var det Produktions utrustning (dvs programmering). Både jag och Adam hade sparat det vi programmerat på våra datorer, dessutom hade i gjort en backup på mitt usb-minne... Till lektionen hade båda två lämnat datorn hemma... och dessutom låg mitt usb-minne väldigt fint på skivbordet i mitt rum. Lyckat!
Efter lite skratt och suck valde vi att starta en dator i skolan för att börja om med all programmering. Precis när datorn startat kom jag på att min älskade mamma var hemma. Allt slutade med att jag, genom telefonen, guidade mamma hur hon skulle göra för att skicka filen till mig. Det är väldigt bra att jag har ordning på alla mina skolsaker. Att hitta dokumentet var inte alls några problem =)
Mamma lyckades väldigt bra med uppgiften. Jag var väldigt tacksam. Tackvare henne sparade jag och Adam 30 minuters programmeringstid. Tack mamma <3
När programmet befann sig på min mail så var det bara att öppna det och börja programmeringen. Hela programmet han vi göra klart, men tyvärr fick vi inte provkört hela, men allt är felsökt och utan några error. Nästa lektion (imorgon) blir det provkörning av hela programmet.

Andra lektionen var produktionsutrusting, dvs CAD. Det var dags för ett slutprov i kursen. Vi fick två ritningar, en på en lampa och en på ett fäste till lampan. Det var meningen att vi skulle CAD:a dem i två parter och sedan göra en assembly (översättning: Vi skulle göra dem i två olika "dokument" och sedan sammanfoga dem.), dessutom skulle en ritning göras. Att göra denna uppgift var inte så lätt. Jag missade den förra lektionen, mådde inte bra så jag valde att åka hem tidigare från skolan. Detta medförde att jag inte hade någon aning om hur man sammanfogade bitarna. Det tog ett tag, men tillslut fick jag löst en del. Provet gick nog ganska bra ändå =)

Sista lektionen för veckan var Historia. Det var kursstart och därför bara en lite genomgång på vad som kommer hända. Den här kursen ska läsas på distans och därför kommer det krävas en hel del fritid till detta. Första inlämningen är redan inplanerad. Den handlar om källkritik och ska lämnas in om ungefär en månad....

Efter skolan blev jag och Carro hämtade av hennes pappa. Vi fick åka Cadillac =)
Hemma hos Carro påbörjades sminkningen....



Framåt kvällen tog vi en promenad till Torslanda torg för att ta något gott att dricka innan det var dags att dra ut på krogen.


Framåt nio tiden blev vi hämtade ännu en gång av Carros pappa och Cadillacen. Innan krogen glev vi runt på Avenyn och andra ställen i Göteborg. Det var riktigt häftigt. Tyvärr var det väldigt kallt och blåste mycket, men det var lätt värt det! =D


Krogen idag blev The Golden Days.
Där träffade vi några av Carros kompisar... och även en hel del annat folk.
     
Carros kompisar =)         Carro och hennes kompis kompis :P


Jag och Peter.

Den här personen var lite galen. Han bjöd mig och Tommy på dricka för att jag såg så glad ut. Det lönar sig att skratta mycket ;)
Peters kompis bjöd dessutom alla på fem shottrundor :P Värsta gött!

Efter ett par timmar på Golden valde vi att dra vidare till Bryggeriet. Tyvärr var det ganska dött där. Det var faktiskt så dött att vi valde att dra tillbaka till Golden för att umgås med våra kompisar istället.
Tillbaka på Golden blev det mycket snack och ett antal goa drinkar. Vi tajmade väldigt bra till Happy Hour, dvs då drinkarna är billiga.

Klockan två lämnade vi Golden för att bege oss hemåt. Jag hade gärna stannat en stund till, men tyvärr går min sista buss klockan 2.15 från Göteborg. Det är inte alls så roligt! Att bussen åker till Kungälv-Ytterby-Kärna-Marstrand och sedan hem till mig är inte heller så roligt!

På bussen träffade jag Alexandra och hennes kompis. De hade tydligen också varit ute.
Tio i fyra kom jag innanför dörren här hemma. Det var väldigt härligt. Jag var väldigt trött, så trött att jag faktiskt gick och la mig med sminket kvar...
När jag vakande igår ångrade jag mig lite. min örngott som tidigare var vitt hade nu bytt färg till svart/brunt med lite glitter på. Det är inte varje dag som min kudde blir ofrivilligt sminkad...
Jag låg kvar i i sängen i några timmar... men när klockan passerade fyra fick jag lite smått panik. Avslutningsfesten väntade och jag var inte ett dugg klar.
Jag stressde runt men jag hann göra mig klar innan det var dags att åka iväg.

Lite bilder från kvällen:

     

     

  

Tack för en bra avslutning :)


Idag är det söndag och jag har som sagt lite att göra. Någon timma kommer gå till skolarbeten... Sedan funderar jag på om jag ska träna lite, frågan är bara om jag vågar det... Halsen känns bara jättelite. Vänstra mandeln är fortfarande lite svullen. Kanske det är bäst att avstå träningen idag för att inte riskera att det blir värre "/ Jaja, jag får se hur jag gör. Det känns faktiskt lite lockande att stanna kvar här i sängen också. Haha

Nä, ska jag få gjort något idag så är det väl dags att avsluta detta inlägg.

Ha en bra dag.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0