Min helg

Min helg har varit riktigt rolig. Jag tror inte att det finns något dåligt som hänt.

Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas återberätta min underbara gårdag. Allt var verkligen helt kanon.

Vädret var gött, jag och brorsan tog fram våra moppar och körde en sväng. Det var inte igår jag körde min moppe.
Slänger in två bilder istället...
          

Framåt kvällen frågade Peter mig vad jag skulle hitta på, när jag svarade att jag inte hade några planer för kvällen sa han att jag skulle kunna få köra Impala.
Visst visst tänkte jag. Trodde mest det var ett skämt... men nejdå. När klockan var åtta drog jag och brorsan iväg för att påbörja cruisingen.
Att köra den bilen var inte så roligt i början. Bara man rörde minsta lilla på ratten så svängde den. Efter en liten bit så gick det ganska bra ändå.
Jag styrde bilen mot centralstationen. Med mig hade jag fyra stycken öl-drickande personer. I Göteborg hämtades den femte upp.
Det blev cruising i Tingstadstunnel, dvs sänka farten till 20 km/h, lägga i lågväxel och trycka plattan i mattan. Att höra ljudet eka i tunneln var underbart. Det går inte att beskriva.
På väg tillbaka till Kungälv togs det lite kort...


Här är ett när jag körde =)

Väl tillbaka i Kungälv blev det ett stopp på McDonaldsparkeringen för att invänta en annan bil. Vad vi inte visste då var att väntetiden skulle bli tre timmar och att det skulle komma 8 andra bilar också.
Det blev värsta träffen där. As kul :P

Här har vi gänget i "min" bil + en annan person

Tyvärr dog min kamera efter detta kort. Det blev alltså inga mer kort =(

När klockan blivit tolv kom bilen vi väntade på. Det blev tjöt en stund innan det bestämdes att vi skulle dra till Göteborg för att hämta upp några personer.
Avenyn var ett måste på vägen tillbaka till Kungälv. Snacka om att det var mindre roligt att köra där. Massa personer överallt. Folk som sprang ut i vägen osv...

Jag styrde sedan bilen till "Kåken" där festandes skulle fortsätta. Vi kom fram vid halv två...
På kåken träffade jag massa gamla kompisar, mycket roligt att träffa dem igen det var liksom ett tag sedan.

Mattias var en av personerna som jag höll ihop mest med under natten. Jag har bara träffat honom 3 gånger sedan skolavslutningen i nian. Det var roligt att snacka massa gamla minnen =)


Här har vi Mattias (och Johanna + några andra snubbar)

Halv fem tyckte personerna i min bil att det var dags att åka hem. Ölen hade tagit slut och de flesta började bli trötta. Jao, det var ju bara att skicka in alla fyllepersoner i bilen och åka. Mattias följde med också.
Impala´n byttes mot mammas bil, inte så roligt...
Tre personer lämnades av innan jag, Peter och Mattias var hemma. Klockan had hunnit bli tjugo över fyra när jag öppnade ytterdörren. Snacka om att jag var trött.
Jag sa till mamma och pappa att vi var hemma och att Mattias skulle sova över hos mig sedan blev det god natt för alla.
Imorse vaknade jag av att mamma väckte mig vid kvart över tio, jag hade nämligen lovat att vara med och hjälpa till på min kusins 7-års kalas. Jag släpade mig upp ur sängen, men hann inte sätta på mig kläder innan mamma kom tillbaka och sa att jag inte behövde följa med. Tack mamma.
Jag gick istället och la mig i sängen igen bredvid Mattias. Jag somnade ganska gött igen.

Halv två vaknade jag igen. Då körde jag och lämnade Mattias i Ytterby, han skulle hem och plugga.
När jag kom hem blev det en dusch innan det var dags att dra upp till farmor och farfar för att träffa släkten.

Resten av dagen har varit ganska lugn. Jag tog mig en tupplur på två timmar, så nu är jag lite pigg igen.
Imorgon är det måndag och skola igen. Nej jag har inte något påsklov.
Veckan kommer ändå bli kort. Imorgon börjar jag 13.10, men jag kommer förmodligen befinna mig i skolan redan vid nio-tiden för att plugga lite. Sedan är det ju ledigt på fredag. Alltså en kort vecka... Gött gött. Lite mindre gött att jag har två redovisningar på onsdag =(
Ääh, va fan det är väl bara att bita ihop och se glad ut.

Jao, det här var väl min helg i korthet. Jag har haft sjukt roligt, det går inte att beskriva.

Tack för en rolig och underbar helg
Kram



Bredbandet kom igång igen efter 40 minuter... Jag höll nästan på att flippa sönder under den tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0