Är trean verkligen såhär slapp? :O

Efter mycket om och men fick jag tillslut lärt mig något nytt... men det hade absolut inte någonting med skolan att göra...

Sedan jag skrev det förra inlägget har det hänt en del saker, men ändå inte så extremt mycket. Jag fick rast precis när inlägget publicerades och själklart passade jag då på att lägga huvudet på bänken och vila ögonen en liten stund.
Vid elva-tiden var det dags för lunch. Den första lektionen var avklarad och jag hade inte lärt mig någonting. Läraren var seriöst flummig. Undra hur resten av kursen kommer bli.

Lunchen var god, kanske berodde det på att jag var så hungrig att jag kunnat äta vad som helst.
Efter lite mat i magen drog hela klassen, i bilar, till Torslanda där det var dags för den sista lektionen. Jag, och resten av klassen, passade på att vila ögonen en stund. Det var en syn att se 20 personer ligga och sova i en hög. Att gå i skolan är jobbigt...

Vi drog igång lektionen lite tidigare än det var väntat och det gjorde att vi även slutade lite tidigare. Lektionen handlade om Ungföretagsverksamhet. Det var några givande timmar, men ack så trötta vi var.
Halv fyra var det dags att lämna Torslanda. Jag satte mig i bilen och åkte direkt till jobbet för att avklara dagens timmar. Jag vet inte riktigt vad som hände, men när jag väl var på jobbet kom det fram lite extra energi. Jag var helt plötsligt pigg :O

Arbetsdagen blev i alla fall lugn. Det var inte så många kunder och jag slapp stressa som ett svin för att hinna med allt. Det var helt enkelt ganska gött att jobba.

Efter jobbet drog jag till Yttern där mamma var för att coacha laget till en ny seger.

Nu har jag hunnit vara hemma i några timmar, och tröttheten kommer smygande mer och mer. Det är ett under att jag fortfarande kan hålla mina ögon öppna.
Kvällen spenderade jag framför tv:n tillsammans med min familj och ett glas vin.
Det blev en perfekt avslutning på denna fredag.

Imorgon är det lördag och jag ska njuta av att vara ledig, i alla fall på förmiddagen. På eftermiddagen är det dags att joba =)
Förresten, kanske jag ska åka och lämna in min 4 veckor gamla mobil som inte fungerar som den ska. Hmm... ja, så kanske det blir. Ääh va fan, orkar inte planera in något idag...

Annars så kommer det förmodligen inte hända något mer speciellt under dagen. Jag tror det blir en lugn dag med en liten sovmorgon.

Ganska snart ska jag faktiskt gå och lägga mig, och idag menar jag det! Jag vet inte hur många gånger tidigare som jag skrivit här att jag ska gå och lägga mig tidigt... Det brukar för det mesta gå åt skogen. Inatt lyckades jag hålla mig vaken till strax efter halv fyra...
Det är nog dags att vända tillbaka dygnet nu. Att orka med skolan hade inte varit helt fel liksom...

Nu ska jag få timmarna att gå fort, dvs. jag ska gå och sova.

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0