Skolveckan =)

Äntligen helg!

Ännu en skolvecka har passerat och att helgen är kommen är jag riktigt glad över. Jag är helt slut i min kropp och det  känns som om jag inte har haft ledigt på hur många år som helst. Det beror nog mest på att jag jobbade hela förra helgen. Det blev liksom ingen ledig tid.

Skolveckan som varit har bjudit på lite allt möjligt. Mycket kämpa och slit, men även en del slappa- och sovtid. Veckans klart jobbigaste ämne har Matte. Vi har nu hunnit igenom 2/3 av hela kursen. Att det känns bra kan jag inte direkt påstå. Visst, kursen är snart över men man ska ju hinna få in allt i huvudet också. Jag har jobbat ganska så effektivt på lektionerna, men ändå finns det några få tal som inte har blivit gjorda. Allt går så snabbt och att få in det i hjärnan då brukar oftast bli ett problem. Det kommer krävas en del tid till matten, tid som jag kommer få ta ifrån min fritid. Jag är fast besluten om att offra några timmar i början på nästa vecka för att repetera allt och göra talen som jag hittills inte hunnit med. Det borde inte bli några problem med att få in allt i hjärnan efter några timmars dejt med matteboken och miniräknaren ;)

Veckans lätt tråkigaste ämne har varit svenska. Jag har bara haft en lektion (3h o 20 min) denna vecka, men det räckte och blev över. Svenska B handlar mycket om epoker och litteratur, och jag kan inte påstå att de är några favoriter... Lektionen som var, var trots allt helt okej. Vi hade några "minilektioner" om epoker som vi i klassen höll i. Jag och min grupp ska redovisa om Romantiken nästa vecka. Just nu ligger vi risigt till, vi är endast tre i gruppen som gjort något, de andra två har varit borta. Trots att vi jobbat en del så finns det sjukt mycket kvar att göra. Jag måste helt enkelt sitta en kväll för att göra klart min del. Hur de andra gör struntar jag faktiskt i!

I svenskan har vi dessutom fått en hemtenta att göra. Den ska lämnas in om två veckor, men jag tänkte ändå börja lite smått på den i helgen. Att skjuta upp allt till sista sekunden är bara jobbigt!

Nu kanske det låter som min vecka har varit riktigt dyster, men det är mycket lättare att komma ihåg de tråkiga lektionerna. De roliga liksom försvinner bort någonstans i ett mörkt hål i hjärnan. Jag har haft långt ifrån tråkigt i skolan. Det är alltid massa skratt, även på de mindre roliga lektionerna. Det finns ju alltid raster där man kopplar bort allt och hittar på massa roliga saker med sina vänner.

Veckans klart roligaste rast måste nog varit i torsdags när jag, Carro och Adam lärde ettorna lite vett. Självklart sa vi bara saker som var till fördel för oss treor, men det är så det ska vara ;) Hihi

Det här var en kort liten sammanfattning av min skolvecka.
Nu är det helg, en helg som är fullplanerad. På måndag är det dags för skola igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0